Motoros bukósisak teszt - Módszer: Így teszteltünk


Arról szólt a teszt, hogy az aktuális, nagyon menő‘ zárt bukósisakokat teszteljük a 280 és 480 Euro közötti középső‘ árkategóriából (és az ECE-R 22.05 teszten is átmentek). A tesztmeneteken az ADAC tesztelő‘i mind különböző‘ cégek motorjaival mentek.

Passzív védelem/Balesetvédelem (összértékelésben 30%)

Rezgéscsillapítás: Az ECE-R 22.05-ös vizsga alapján az ADAC teszten is 54-es és 60-as méret közötti sisakoknál vizsgálták a rezgéscsillapító tulajdonságot. A tesztelő‘k három becsapódási pontot emeltek ki, melyek baleseteknél a legtöbbször elő‘fordulnak: jobb homlok rész, bal felső‘ orr rész és jobb tarkó rész. Hasonlóképpen tesztelték az állvédő‘ szíjat is. A teszten a fent említett részekre koncentrálva különböző‘ baleseteket szimuláltak, mint például sík becsapódás a talajon vagy a járdaszegélyre történő‘ becsapódás, 27 km/h (azaz 7,5 m/s) becsapódási sebességgel. Maximális gyorsulásra törekedtek, hogy a becsapódási ponton a tesztfej pontosan érzékelje a történteket és így egy új mértéket vezettek be, az úgynevezett HIC-et (Head injury criterion, fejsérülési kritérium), ami a fejsérülés mértékét adja meg.

Sisaksúly: Lemérték a tesztben szereplő‘ összes, különböző‘ méretőą sisakot és így számoltak egy középértéket. Ez a középérték befolyásolta a teszt eredményét.

Aktív védelem/Látás (összértékelésben 20%)

Plexi ütésálló tulajdonsága: a braunschweigi Fizikai-Technikai Intézet a DIN EN 168 alapján tesztelte az ADAC-nak a plexik ütésálló tulajdonságát. Az értékelés mértékét az ütésmentes idő‘ mérése adta. Továbbá sok tesztmenetet 5 °C-os külső‘ hő‘mérsékleten végeztek. A tesztvezető‘k személyes értékelései és az eső‘teszten mért eredmények szintén beleszámítottak a végső‘ értékelésbe.

A plexi karcolásgátló tulajdonsága: a Fizikai-Technikai Intézet kutatói az ECE-R 22.05 alapján egy erő‘s homokpermet teszt után szórt fénnyel világították meg a plexit.

Látómező‘: több tesztvezető‘ is tesztelt és értékelt egy sisakot, hogy a sisak vagy a plexi okoz-e bármilyen fajta látásakadályt a vezető‘nek.

Aerodinamika/Zaj (összértékelésben 20%)

Aerodinamikai tulajdonságok: Az aerodinamikai tulajdonságok méréseit egy szélcsatornában végezték el az ADAC tesztelő‘i. A dummy terheléses mérés segítségével a motorost 160 km/h széllökés érte. Az értékelés a terheléses mérés eredményeibő‘l született különböző‘ fejtartásokkal.

Zajszint: Szintén a szélcsatornában végezték el a sisakok zajszőąrését. A tesztalanyokra tökéletesen passzoló sisakot adtak és 100 – 130 km/h órás széllökés érte ő‘ket. Továbbá 200 km/h sebességőą tesztmeneteken is értékelték a vezető‘k a sisakok zajszőąrését.

Környezeti zaj: a környezeti zaj mértékét különböző‘ tesztmenetek során értékelték a vezető‘k.

Kezelhető‘ség/Kényelem (összértékelésben 30%)

A kezelhető‘séget és kényelmet a vezető‘k a tesztmenetek során vagy állva értékelték. Részletesen a következő‘ kérdésekre kellett választ adniuk:

Sisak

  • Kényelmes viselés/Kialakítás
  • Sisak le-/felvétele, Állpánt kezelhető‘sége
  • Huzatosság/Menetszél
  • Eső‘álló tulajdonság (Vízálló)
  • Fejszellő‘zés
  • Kidolgozás
  • Tisztítási lehető‘ségek (pl.: kivehető‘ belső‘ párnázás)
  • Használati útmutató
  • Alkalmasság szemüvegeseknek (szemüveg le-/felvehető‘)

Zár/Állpánt

  • Zár mőąködése
  • Zár beállítása (Állpánt hosszának állíthatósága)
  • Állpánt párnázása

Plexi

  • Plexi cserélhető‘sége
  • Plexi mőąködése
  • Plexiszerkezet mőąködése (minő‘sége és állíthatósága)
  • Plexi szellő‘zése (hatása és kezelhető‘sége)

 << Elő‘ző‘ cikk

Aktuális

Ellátótér fesztivál

2017. 08. 15.

Fiatal tehetségek léptek fel a Barba Negra Track-n!

Akció - Készülj az utazásra FlyFit és Pluggies kids füldugókkal

2017. 05. 09.

Évente több millió ember utazik repülővel szerte a világon. Közülük sokakat érint kellemetlenül a nyomás vagy fülfájás a repülő fel- és leszállása közben.

Megérkeztek az új MotoSafe füldugók

2017. 03. 12.

Nem csupán új köntösbe bújva, hanem kistestvérekkel kiegészülve találkozhatunk ezután az Alpine MotoSafe füldugóval. A gyártó a vásárlói véleményeket és tapasztalatokat figyelembe véve folyamatosan fejleszti füldugóit, így született meg a MotoSafe Tour, Race és Pro.

Amikor nem elég a füldugó

2017. 02. 26.

Gyakran előfordul, hogy nehezen tudunk elaludni, mert valamilyen külső körülmény zavar bennünket. Ilyenek lehetnek az utcáról beszűrődő zajok, partnerünk horkolása vagy a szomszéd néni, aki már nem hall elég jól és hangosan hallgatja a tévét. Az ilyen zavaró tényezők ellen jó megoldás lehet füldugó használata.

Generációkon átívelő hallásvédelem a Czutor-családban

2016. 10. 14.

A 2016-os Budapest Music Expon Czutor Zoltán, a Belmondo frontembere azzal a céllal kereste fel standunkat, hogy a rendezvényre érkező kisfiának fültokot kölcsönözzön. Mi pedig megkérdeztük a zenészt, hogy vélekedik a hallásvédelemről!

Kapcsolódó termékek

0Ft

..