10 tipp, hogyan óvd a hangod


Nem csak az énekeseknek és színészeknek kell vigyázni a hangjukra, mindenkinek érdemes.

Dr. Norman Hogikyan, a Michigani Egyetem fül-orr-gégész professzora szerint, a hangunk a mi nagykövetünk a külvilág felé, mely tükrözi a személyiségünket és az érzelmeinket, valamint befolyásolja azt is, milyen benyomást teszünk másokra. Fontos, hogy ne hanyagoljuk el, és ugyanúgy ápoljuk és eddzük, akár a testünket, hiszen a hangunk változásai óriási hatással lehetnek az életünkre. Az Egyesült Államokban nagyjából 7 millió embert érint valamilyen hangképzéssel összefüggő rendellenesség.

Íme, Hogikyan professzor és kollégáinak tanácsai a hangunk védelmére:

  1. Igyunk sok vizet, hogy a testünk sejtjei kellően hidratáltak legyenek. A hangszálaink nagyon gyorsan rezegnek, a megfelelő vízmennyiség olyan fontos számukra, akár a motornak a kenőolaj. Az alkoholfogyasztást kerüljük.
  2. Napközben tartsunk beszédszüneteket, pihentessük a hangszálainkat. Különösen a tanárok számára fontos tanács, hogy két tanóra között kerüljék a beszélgetést.
  3. Érdemes lemondani a dohányzásról, mely nem csak a torokrák kockázatát növeli, de a hangszálakat is irritálja. 
  4. Ne erőltessük a hangszálainkat, ne kiabáljunk. A rekedtség az első jele annak, hogy a hangszálainkat túlterheltük. 
  5. A torok és a nyaki izmokat lazítsuk el, ne feszítsük, akkor sem, ha éppen énekelünk.
  6. Tanuljuk meg a helyes beszédlégzést. Erre nem csupán az előadóművészeknek van szüksége, hiszen a beszéd közbeni levegővétel nem csak a kommunikációra, hanem általános egészségi állapotunkra is hatással van.
  7. Ne köszörüljük gyakran a torkunkat. Ez olyan, mintha egymáshoz csapnánk a hangszálainkat, és csak ront a helyzeten. Igyunk egy korty vizet, vagy forduljunk orvoshoz, ha folyton rekedtnek érezzük magunkat.
  8. Ha betegek vagyunk, nem tudunk tiszta hanggal beszélni, kíméljük a torkunkat. 
  9. Ha közönség előtt kell beszélnünk sok ember előtt, nagy teremben, használjunk kihangosítót ahelyett, hogy a hangunkat erőltetnénk.
  10. Gondoskodjunk otthonunkban, és lehetőség szerint a munkahelyünkön is, a kellő páratartalomról, mert ez a hangszálainknak is jót tesz.

A bemelegítés a hangunknak is jót tesz. Reggelente kezdjük a napot pár fejkörzéssel, hasi légzéssel, és zümmögő hang kiadásával. Utóbbit napközben többször is elvégezhetjük.

Forrás: livescience.com

Aktuális

Hogy befolyásolja az óraátállítás az alvást és az egészséget?

2020. 10. 19.

Hétvégén visszaállítjuk 60 perccel az óráinkat. A nyári időszámítás hivatalosan október 25-én ér véget, amikor hajnali 3-kor visszaállítjuk az órákat 2-re. Lehet, hogy már alig várod, hogy egy órával többet alhass aznap, de a pihenés mennyisége részben az alvási szokásainktól függ. Ha azok közé tartozol, akik az ébresztőig nem kelnek fel, akkor némi extra pihenés várhat rád, de csakis akkor, ha a szokott időben fekszel le.

4 gyakori tévhit a hallásromlásról

2020. 10. 05.

Számos tévhit él az emberekben a halláscsökkenésről, a hallókészülékekről, és arról, hogyan befolyásolhatja az életünket a hallásromlás.

COVID-19 és halláskárosodás: Amit eddig tudunk

2020. 09. 21.

A COVID-19-et, vagyis a koronavírust már számos hosszútávú szövődménnyel kapcsolatba hozták, ezek közül néhány példa a szívkárosodás, a tüdőkárosodás és a neurológiai rendellenességek. Az egyik kutatási terület azt vizsgálja, hogy halláskárosodás és fülzúgás kialakulhat-e a koronavírus fertőzés miatt, esetleg annak tüneteként, vagy szövődményeként napokkal vagy hetekkel később.

Hallásvédelmi program zenészeknek

2020. 09. 07.

A zenekari zenészek hallásának védelme érdekében az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) hallásvédelmi program indítása mellett döntött. A programot Fekete Péter kultúráért felelős államtitkár ismertette a fővárosi Budapest Music Centerben (BMC) még múlt vasárnap.

 

Hogyan lesz a banki alkalmazott hangszerbolt tulajdonos?

2020. 08. 24.

Tiszteljük a zenészeket, imádjuk a zenét és csodáljuk a hangszereket.

Kapcsolódó termékek

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

5.490Ft

Termékjellemzők: Csillapítás akár 31 dB-ig Rendkívül kényelmes, lágy AlpineThermoShape™ anyag A csengő, a riasztó és az ébresztő hallható az..

Alpine Muffy  - Gyermek hallásvédő fültok húzózsinóros táskával

Alpine Muffy - Gyermek hallásvédő fültok húzózsinóros táskával

9.390Ft

Klassz fültok gyerekeknek A gyermekek gyakran vannak kitéve olyan zajnak, mely túl hangos számukra. Kutatások szerint nyolcból egy gyermeknél alaku..