10 tipp, hogyan óvd a hangod


Nem csak az énekeseknek és színészeknek kell vigyázni a hangjukra, mindenkinek érdemes.

Dr. Norman Hogikyan, a Michigani Egyetem fül-orr-gégész professzora szerint, a hangunk a mi nagykövetünk a külvilág felé, mely tükrözi a személyiségünket és az érzelmeinket, valamint befolyásolja azt is, milyen benyomást teszünk másokra. Fontos, hogy ne hanyagoljuk el, és ugyanúgy ápoljuk és eddzük, akár a testünket, hiszen a hangunk változásai óriási hatással lehetnek az életünkre. Az Egyesült Államokban nagyjából 7 millió embert érint valamilyen hangképzéssel összefüggő rendellenesség.

Íme, Hogikyan professzor és kollégáinak tanácsai a hangunk védelmére:

  1. Igyunk sok vizet, hogy a testünk sejtjei kellően hidratáltak legyenek. A hangszálaink nagyon gyorsan rezegnek, a megfelelő vízmennyiség olyan fontos számukra, akár a motornak a kenőolaj. Az alkoholfogyasztást kerüljük.
  2. Napközben tartsunk beszédszüneteket, pihentessük a hangszálainkat. Különösen a tanárok számára fontos tanács, hogy két tanóra között kerüljék a beszélgetést.
  3. Érdemes lemondani a dohányzásról, mely nem csak a torokrák kockázatát növeli, de a hangszálakat is irritálja. 
  4. Ne erőltessük a hangszálainkat, ne kiabáljunk. A rekedtség az első jele annak, hogy a hangszálainkat túlterheltük. 
  5. A torok és a nyaki izmokat lazítsuk el, ne feszítsük, akkor sem, ha éppen énekelünk.
  6. Tanuljuk meg a helyes beszédlégzést. Erre nem csupán az előadóművészeknek van szüksége, hiszen a beszéd közbeni levegővétel nem csak a kommunikációra, hanem általános egészségi állapotunkra is hatással van.
  7. Ne köszörüljük gyakran a torkunkat. Ez olyan, mintha egymáshoz csapnánk a hangszálainkat, és csak ront a helyzeten. Igyunk egy korty vizet, vagy forduljunk orvoshoz, ha folyton rekedtnek érezzük magunkat.
  8. Ha betegek vagyunk, nem tudunk tiszta hanggal beszélni, kíméljük a torkunkat. 
  9. Ha közönség előtt kell beszélnünk sok ember előtt, nagy teremben, használjunk kihangosítót ahelyett, hogy a hangunkat erőltetnénk.
  10. Gondoskodjunk otthonunkban, és lehetőség szerint a munkahelyünkön is, a kellő páratartalomról, mert ez a hangszálainknak is jót tesz.

A bemelegítés a hangunknak is jót tesz. Reggelente kezdjük a napot pár fejkörzéssel, hasi légzéssel, és zümmögő hang kiadásával. Utóbbit napközben többször is elvégezhetjük.

Forrás: livescience.com

Aktuális

Védd gyermeked hallását

2020. 05. 25.

Ahogy figyelünk arra, hogy gyermekeink mit esznek, isznak és milyen dolgok érik őket életük során, fontos ismerni azokat a hangokat, melyeknek rendszeresen ki vannak téve, mivel a túlzottan hangos zajok tartós halláskárosodást okozhatnak. Frank C. Wartinger, a Philadelphiai Gyermekkórház audiológusa megvizsgálja, hogy mi okozza a gyermekek hallásvesztését, melyek a figyelmeztető tünetek és hogyan akadályozhatjuk meg a halláscsökkenést.

Hogyan gyakorolj otthon a család megőrjítése nélkül?

2020. 05. 18.

A kezdő hegedűművészeknek nem a legjobb a hírnevük, ha a hangminőségről van szó. Valójában nagyon ritka, hogy egy kezdő zenész virtuóz legyen már a kezdetekkor, de valahol el kell indulni. És ez magában foglalja a család kikészítését, amíg a csikorgó, vinnyogó, nyikorgó hangoktól egy kezdő eljut a finom, lágy dallamokig.

Miért veszélyes a hallásra hobbiszakembernek lenni?

2020. 05. 11.

A barkácsolás több szempontból is csábító tevékenység, hiszen kikapcsol, ezért jó hatással van a mentális egészségre. Emellett jó érzéssel tölthet el bennünket a gyönyörködés kitartó munkánk eredményében.

A headbang-elés veszélyes?

2020. 05. 04.

„Német orvosok felhívják a figyelmet a headbang-elés veszélyeire, miután egy 50 éves férfinél vérzést fedeztek fel az agyban egy Motörhead koncert után” – írta a BBC News. A hír a The Lancet egy koponyaűri vérzésről (subduralis hematoma) szóló beszámolóján alapszik.

Arcvédő a szépségipar dolgozóinak

2020. 04. 27.

Európa több országa is tervezi május elején enyhíteni a koronavírus miatt bevezetett korlátozásokat és újraindítani a lehető legtöbb területen a munkavégzést. Azonban az enyhítés és a munkakezdés néhol különböző feltételekhez kötött, így ez alól a szépségipar szereplői sem kivételek, sőt.

Kapcsolódó termékek

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

4.990Ft

Termékjellemzők: Csillapítás akár 31 dB-ig Rendkívül kényelmes, lágy AlpineThermoShape™ anyag A csengő, a riasztó és az ébresztő hallható az..

Alpine Muffy  - Gyermek hallásvédő fültok húzózsinóros táskával

Alpine Muffy - Gyermek hallásvédő fültok húzózsinóros táskával

8.490Ft

Klassz fültok gyerekeknek A gyermekek gyakran vannak kitéve olyan zajnak, mely túl hangos számukra. Kutatások szerint nyolcból egy gyermeknél alaku..