5 hallásvédő tipp a fejhallgató használatára


A fül- és fejhallgatók egyaránt képesek halláskárosodást okozni, de megvan a lehetőségünk csökkenteni a halláscsökkenés kockázatát.

Jól tudjuk, hogy a hangos zene hallgatása károsíthatja füleinket, de mennyire lehet hangosra állítani a hangerőt anélkül, hogy veszélyeztetnénk a hallásunkat?

Egy fejhallgató és egy jó lejátszási lista igazi egyszerű élvezetet nyújthat, de ez a kellemes élmény szoros kapcsolatban van azzal, hogy a jövőben milyen lesz a hallásunk. A zaj okozta halláskárosodás kockázata bizonyos szakmákban kifejezetten magas, például az építőiparban vagy a katonaságnál. Ennek ellenére manapság a fiatalok azok, akik egyre többen tapasztalják a halláskárosodás első jeleit, melyektől az amerikai lakosság közül minden negyedik ember szenved.

Sokan tapasztalnak halláskárosodást, melyet a hangos zajoknak való ismétlődő kitettség eredményez. És most a zajos foglalkozások, koncertek és sportesemények mellett a közegészségügyi szakembereket egy másik bűnös is aggasztja: a fejhallgató. Hallgathatunk fülhallgatón keresztül zenét, de meg kell tennünk bizonyos óvintézkedéseket hallásunk megőrzésének érdekében.

Ha aggódsz a halláskárosodás miatt, próbáld ki ezt a néhány egyszerű lépést, melyek betartásával csökkentheted a károsodás kialakulásának esélyét.

1. Csökkentsd a hangerőt

Igen, ennyire egyszerű: csak csavard lejjebb a fül- vagy fejhallgatón keresztül érkező a hangerőt. De ne állj meg itt! Figyelj rá, hogy más hangforrások hangereje is alacsony maradjon, például amikor TV-t nézel otthon. Ha nem tudod tovább csökkenteni a hangerőt, győződj meg róla, hogy nem rendelkezik-e a fül- vagy fejhallgató külön hangerőszabályzóval.

2. Használj zajszűrős fejhallgatót

Amennyiben olyan vagy mint a legtöbb ember, akik a fejhallgatóval igyekeznek kiszűrni a külső hangokat, és ezért a lejátszó hangerejét folyamatosan egyre hangosabbra növelik. A hangerő növelése helyett használj zajszűrős fejhallgatót. Kipróbálhatod a passzív zajszűrős fejhallgatókat, melyek a külső hangokat csillapítják nagyobb sűrűségű hab használatával, így a külső zajokat elzárják a fültől. Vagy keress aktív zajszűrővel ellátott fejhallgatót, ezek úgy működnek, hogy folyamatosan figyelik a minket körülvevő hangokat, és olyan hanghullámot generálnak, mely kiküszöböli a külső zajt.

3. Viselj fejhallgatót fülhallgató helyett

Bár a két kifejezést sokszor felcserélik, valójában a fülhallgató és a fejhallgató nem ugyanaz. A fülhallgatók kicsik, általában szilikon vagy kemény műanyag részük szorosan illeszkedik a fülekbe. A fejhallgató ezzel szemben olyan eszköz, mely a füleket öleli körül és általában az egészet lefedi. A kétfajta eszköz hangszóróinak fültől való távolsága minimálisan tér el, hosszútávú használatnál azonban drasztikus különbség mutatkozik közöttük.

4. Tarts szünetet

Ha a fentiek egyike sem opció számodra, a halláscsökkenés megakadályozása érdekében egyszerűen tarts szünetet. Minél tovább hallgatsz hangos zenét, annál nagyobb az esélye a károsodás kialakulásának. Próbálj 30 perc után 5 perc szünetet tartani vagy 60 perc után 10 percet. A legnagyobb biztonság érdekében kövesd a 60/60 szabályt: 60 percig hallgass zenét maximum 60%-os hangerőn, majd tarts szünetet.

5. Állíts be limitet

Egyes eszközök lehetővé teszik, hogy személyre szabottan korlátozd a hangerő beállításait. Például az iPhone-oknál a maximumot megadhatod a Settings > Music > Volume limit menüpont alatt. Ellenőrizd saját készüléked beállítási lehetőségeit, hogy megtudd, van-e hangerőt korlátozó opció.

Még mindig bizonytalan vagy? A National Institutes of Health szerint a legjobb szabály az, hogy kerüld a túl hangos, túl közeli és túl hosszú ideig tartó zajokat.

Forrás: cnet.com

Aktuális

Mit kell tudni a fülzsírról?

2020. 07. 06.

Az összes anyagból, melyeket a testünk választ ki, a fülzsír az egyik legrejtélyesebb. Mi lehet az oka a viaszos anyag előállításának? Az egészségügyi szakemberek még nem teljesen értik minden tulajdonságát, de abban biztosak, hogy védekezésre szolgál. Ahhoz, hogy jobban megértsük, összegyűjtöttünk néhány érdekes tényt a fülzsírról – és hogy miért nem kell azonnal eltávolítani.

Halláskárosodás csecsemőknél

2020. 06. 29.

A halláskárosodás az egyik leggyakoribb egészségügyi probléma az Egyesült Államokban, és érint minden korcsoportot, beleértve a csecsemőket is. Ezt a halláskárosodás típust hívják prelingualnak, mivel akkor fordul elő, mielőtt a gyermek beszélni tanulna.

A rock'n'roll nem olyan csendes történelme halláskárosodással

2020. 06. 22.

Az AC/DC arra kényszerült, hogy elhalassza 2016-os turnéjának fennmaradó részét énekesük, Brian Johnson teljes hallásvesztésének kockázata miatt. Ez nem az első alkalom, amikor a rocksztárokat ez a kérdés foglalkoztatta.

Öt dolog, amit megtehetsz a hallásod egészségéért

2020. 06. 15.

Függetlenül attól, hogy diagnosztizáltak-e hallásvesztést vagy sem, vannak dolgok, melyekkel minimalizálhatod a kialakulásának és súlyosbodásának esélyét, és ezzel egyidejűleg javíthatod az általános egészségi állapotodat is.

10 tipp a hatékony zenegyakorláshoz

2020. 06. 08.

Építsd be ezeket a tippeket a napi gyakorlási rutinodba és hamarosan látni fogod az előnyeit.

Kapcsolódó termékek

Alpine PartyPlug - Fesztivál, koncert, buli füldugó

Alpine PartyPlug - Fesztivál, koncert, buli füldugó

4.990Ft

Leírás Egy koncert, egy szórakozóhely, egy fesztivál vagy egy kedvenc zenekarunk fellépése. Az Alpine PartyPlug füldugóval jól felkészülhetsz minde..

Alpine Pluggies Kids - Úszás, koncert, utazás, repülés - Füldugó gyerekeknek

Alpine Pluggies Kids - Úszás, koncert, utazás, repülés - Füldugó gyerekeknek

4.990Ft

Leírás Zenét hallgatni közel a hangszórókhoz, pancsolni a medencében vagy a rajzolásra koncentrálni. A kisgyerekek és a csecsemők játszanak és tanu..

Alpine Muffy  - Gyermek hallásvédő fültok húzózsinóros táskával

Alpine Muffy - Gyermek hallásvédő fültok húzózsinóros táskával

8.490Ft

Klassz fültok gyerekeknek A gyermekek gyakran vannak kitéve olyan zajnak, mely túl hangos számukra. Kutatások szerint nyolcból egy gyermeknél alaku..