5 praktikus tipp az előléptetéshez


Egy jó kezdet már fél siker. Ezért teszünk fogadalmakat, nem igaz? Indítsd az őszt ezekkel a tippekkel, javítsd a koncentrációd és hatékonyabb légy a munkádban. Használd őket az év végi hajrában, hogy kitűnj a munkahelyeden. (És akár még azt az előléptetést is sikerül megcsípni.)

1. Kapcsold ki a zavaró tényezőket

Ding, bíp, bzzz, ping! 2018 van, egymás után jönnek az értesítések. Mielőtt észrevennéd, hogy elterelték a figyelmed, már a szomszédod eltűnt macskájáról szóló csoportos beszélgetést olvasod. Vedd le a telefon hangerejét, hagyd a táskádban vagy legalább fordítsd kijelzővel lefelé. Ugyancsak kapcsold ki az új e-mailekről jövő értesítéseket a gépeden. És végül korlátozd a közösségi média használatát az irodán kívülre. Ha tényleg bele akarsz merülni a munkádba, akkor legalább a értesítéseket kapcsolt ki.

2. Tervezz fókusz blokkokat

Néhány tevékenység nagyobb koncentrációt igényel. Tervezz be olyan órákat, amikor csak ezekkel foglalkozol. Ne hagyd, hogy az e-mailek és a telefon elterelje a figyelmed. Szólj a kollégáidnak, hogy ebben az időben ne zavarjanak. Vagy ami még jobb, tervezzetek közösen egy ilyen időszakot, amikor mindenki csendben dolgozik a saját munkáján.

3. Alakíts ki nyugodt munkakörnyezetet

Az előző bekezdés vezet el minket a következő tippünkhöz: egy csendes munkakörnyezet. Egy nyílt iroda elősegíti a kreativitást, azonban sokszor eltereli a dolgozók figyelmét. Két kolléga beszélget a hétvégéről, valaki hangosan telefonál, valaki más hangosan üti a billentyűzetet, ezek mind zavaró tényezők. Ha tényleg koncentrálnod kell, keress egy nyugodt helyet, próbálj meg otthon dolgozni vagy használj füldugót. A szűrős füldugók nem zárnak ki minden hangot, csak a zavaró zajokat, így jobban tudunk a munkára összpontosítani.

4. Igyál eleget

Sokszor a koncentrációs problémákat a túl kevés folyadékbevitel okozza. Testünk kétharmad része víz, az agynak pedig 80-90%-a. Így elegendő folyadékot kell fogyasztanunk és nem túl sok kávét. Hogy a kávé előnyeit optimálisan kihasználhasd, korlátozd a napi adagod 3 csészére.

5. Tarts igazi szünetet

Emlékszel régről a játékidőre? A tanulás közben felgyülemlett energiát egy kis fizikai aktivitással vezetted le. Még ha ezek távoli emlékek is számodra, ez a módszer a mai napig jól működik. Talán jó ötletnek tűnik gyorsan bedobni egy szendvicset, amikor nagyon elfoglalt vagy. De ne csináld! A rövid ideig tartó munkától való elszakadás fokozza a koncentrációt és bár fél órán keresztül nem csináltál semmit, mégis sokkal produktívabb vagy. Nagyon jó ötlet: ebédidő alatti séta. Ezzel a módszerrel megszakítod azt a pozíciót, melyben egyébként 8 órán keresztül töltöd a napod, elősegíti az anyagcserét, ellazít, megakadályozza az RSI (ismétlődő terhelések okozta sérülés) panaszokat, megkapod a D-vitamin adagodat (erre télen még nagyobb szükség van), elősegíti az immunrendszer megfelelő működését és végül de nem utolsó sorban szívsz egy kis friss levegőt.

Te mit teszel a koncentráció és a produktivitás javítása érdekében?

Forrás: Alpine Hearing Protection

Aktuális

Védd a füled a maradandó halláskárosodástól

2019. 05. 19.

A halláskárosodás leggyakoribb oka a korral járó károsodás a belső fülben. A hallásvesztés második legtöbbször előforduló kiváltója azonban a túl hangos zajnak való kitettség. A hangos zajok sokféle forrásból származhatnak – nem kívánt és kívánt –, de mindkettő veszélyezteti a hallást, ha kockázatos szintet érnek el.

Honnan tudhatod, hogy a stressz hatással van az alvásra?

2019. 05. 09.

A stressz gyakran befolyásolja az alvás minőségét és időtartamát. A stressz és az alváshiány egyaránt súlyos hatással van a fizikai és a mentális egészségre. A szakértők 7-9 óra alvást javasolnak kortól és egyéb tényezőktől függően.

10 dolog, amivel kényelmesebb lesz a repülés

2019. 05. 05.

Legtöbbünk számára a repülés nem mindennapos dolog. Kell néhány alkalom, mire kialakul egy rutin, mit vihetünk magunkkal, hogyan csomagoljuk, illetve mivel tehetjük kényelmesebbé az utazásunkat. Utóbbira nézünk meg néhány példát.

A halláscsökkenés meglepő kockázati tényezői

2019. 04. 26.

A halláscsökkenés bizonyos kockázati tényezői egyértelműek – gondoljunk az öregedésre, a túlzott zajszintre vagy a traumás agysérülésre –, de más kiváltó okok nem igazán ismertek. Íme hét kockázati tényező, melyek meglepőek lehetnek.

A zenelejátszók kapcsolatban állnak a gyerekek halláskárosodásával

2019. 04. 14.

Egy holland tanulmány szerint azoknál a gyerekeknél, akik fejhallgatón keresztül hallgatnak zenét, nagyobb a zaj okozta halláskárosodás kialakulásának kockázata.

Kapcsolódó termékek

0Ft

..

Alpine PartyPlug - Fesztivál, koncert, buli füldugó

Alpine PartyPlug - Fesztivál, koncert, buli füldugó

4.990Ft

Leírás Egy koncert, egy szórakozóhely, egy fesztivál vagy egy kedvenc zenekarunk fellépése. Az Alpine PartyPlug füldugóval jól felkészülhetsz minde..