5 praktikus tipp az előléptetéshez


Egy jó kezdet már fél siker. Ezért teszünk fogadalmakat, nem igaz? Indítsd az őszt ezekkel a tippekkel, javítsd a koncentrációd és hatékonyabb légy a munkádban. Használd őket az év végi hajrában, hogy kitűnj a munkahelyeden. (És akár még azt az előléptetést is sikerül megcsípni.)

1. Kapcsold ki a zavaró tényezőket

Ding, bíp, bzzz, ping! 2018 van, egymás után jönnek az értesítések. Mielőtt észrevennéd, hogy elterelték a figyelmed, már a szomszédod eltűnt macskájáról szóló csoportos beszélgetést olvasod. Vedd le a telefon hangerejét, hagyd a táskádban vagy legalább fordítsd kijelzővel lefelé. Ugyancsak kapcsold ki az új e-mailekről jövő értesítéseket a gépeden. És végül korlátozd a közösségi média használatát az irodán kívülre. Ha tényleg bele akarsz merülni a munkádba, akkor legalább a értesítéseket kapcsolt ki.

2. Tervezz fókusz blokkokat

Néhány tevékenység nagyobb koncentrációt igényel. Tervezz be olyan órákat, amikor csak ezekkel foglalkozol. Ne hagyd, hogy az e-mailek és a telefon elterelje a figyelmed. Szólj a kollégáidnak, hogy ebben az időben ne zavarjanak. Vagy ami még jobb, tervezzetek közösen egy ilyen időszakot, amikor mindenki csendben dolgozik a saját munkáján.

3. Alakíts ki nyugodt munkakörnyezetet

Az előző bekezdés vezet el minket a következő tippünkhöz: egy csendes munkakörnyezet. Egy nyílt iroda elősegíti a kreativitást, azonban sokszor eltereli a dolgozók figyelmét. Két kolléga beszélget a hétvégéről, valaki hangosan telefonál, valaki más hangosan üti a billentyűzetet, ezek mind zavaró tényezők. Ha tényleg koncentrálnod kell, keress egy nyugodt helyet, próbálj meg otthon dolgozni vagy használj füldugót. A szűrős füldugók nem zárnak ki minden hangot, csak a zavaró zajokat, így jobban tudunk a munkára összpontosítani.

4. Igyál eleget

Sokszor a koncentrációs problémákat a túl kevés folyadékbevitel okozza. Testünk kétharmad része víz, az agynak pedig 80-90%-a. Így elegendő folyadékot kell fogyasztanunk és nem túl sok kávét. Hogy a kávé előnyeit optimálisan kihasználhasd, korlátozd a napi adagod 3 csészére.

5. Tarts igazi szünetet

Emlékszel régről a játékidőre? A tanulás közben felgyülemlett energiát egy kis fizikai aktivitással vezetted le. Még ha ezek távoli emlékek is számodra, ez a módszer a mai napig jól működik. Talán jó ötletnek tűnik gyorsan bedobni egy szendvicset, amikor nagyon elfoglalt vagy. De ne csináld! A rövid ideig tartó munkától való elszakadás fokozza a koncentrációt és bár fél órán keresztül nem csináltál semmit, mégis sokkal produktívabb vagy. Nagyon jó ötlet: ebédidő alatti séta. Ezzel a módszerrel megszakítod azt a pozíciót, melyben egyébként 8 órán keresztül töltöd a napod, elősegíti az anyagcserét, ellazít, megakadályozza az RSI (ismétlődő terhelések okozta sérülés) panaszokat, megkapod a D-vitamin adagodat (erre télen még nagyobb szükség van), elősegíti az immunrendszer megfelelő működését és végül de nem utolsó sorban szívsz egy kis friss levegőt.

Te mit teszel a koncentráció és a produktivitás javítása érdekében?

Forrás: Alpine Hearing Protection

Aktuális

Koncentráció az osztályban: 10-ből 1 gyermek fültokot visel

2020. 11. 13.

Egyre gyakrabban látható, hogy gyermekek fültokot viselnek az osztályban. Persze nem azt a típust, melyből zene szól, hanem speciális hallásvédőt. A gyerekek kevésbé kalandoznak el és jobban tudnak koncentrálni. A kutatások szerint ez javítja az iskolai teljesítményt. Azokban az iskolákban, ahol fültokot bocsátanak a diákok rendelkezésére, ez nagyon jól működik. És sok szülő is vásárol a gyermekének fültokot az iskolában használni. Hollandiában a gyerekek 10-15 százaléka visel hallásvédőt, hogy jobban tudjon koncentrálni az osztályban. A népszerűsége pedig egyre csak növekszik. Vajon miért van ez?

Vess véget a horkolásnak: 10 tipp

2020. 11. 02.

Horkolás. A horkolás egy tartós kellemetlenség, mely világszerte több millió ember kialvatlanságáért felelős. És mivel ilyen sokan szenvednek a horkolás miatt alváshiánytól, évente számtalan tanulmány, tucatnyi önsegítő könyv és rengeteg csodaszer jelenik meg a piacon. Minden, amivel véget vethetünk ennek a bosszantó problémának. Végeredményben arról nincs vita, hogy a horkolás egészségtelen. Összegyűjtöttük a legjobb tippeket és trükköket a horkolás elleni küzdelemhez. És van egy tizedik bónusz tippünk, melyet különösen a horkolással élők párjainak ajánlunk.

Hogy befolyásolja az óraátállítás az alvást és az egészséget?

2020. 10. 19.

Hétvégén visszaállítjuk 60 perccel az óráinkat. A nyári időszámítás hivatalosan október 25-én ér véget, amikor hajnali 3-kor visszaállítjuk az órákat 2-re. Lehet, hogy már alig várod, hogy egy órával többet alhass aznap, de a pihenés mennyisége részben az alvási szokásainktól függ. Ha azok közé tartozol, akik az ébresztőig nem kelnek fel, akkor némi extra pihenés várhat rád, de csakis akkor, ha a szokott időben fekszel le.

4 gyakori tévhit a hallásromlásról

2020. 10. 05.

Számos tévhit él az emberekben a halláscsökkenésről, a hallókészülékekről, és arról, hogyan befolyásolhatja az életünket a hallásromlás.

COVID-19 és halláskárosodás: Amit eddig tudunk

2020. 09. 21.

A COVID-19-et, vagyis a koronavírust már számos hosszútávú szövődménnyel kapcsolatba hozták, ezek közül néhány példa a szívkárosodás, a tüdőkárosodás és a neurológiai rendellenességek. Az egyik kutatási terület azt vizsgálja, hogy halláskárosodás és fülzúgás kialakulhat-e a koronavírus fertőzés miatt, esetleg annak tüneteként, vagy szövődményeként napokkal vagy hetekkel később.

Kapcsolódó termékek

Alpine PartyPlug - Fesztivál, koncert, buli füldugó

Alpine PartyPlug - Fesztivál, koncert, buli füldugó

5.215Ft 5.490Ft

Leírás Egy koncert, egy szórakozóhely, egy fesztivál vagy egy kedvenc zenekarunk fellépése. Az Alpine PartyPlug füldugóval jól felkészülhetsz minde..