Motoros bukósisak teszt - Az egyes sisakok jellemzői 3


NOLAN N 94

ADAC-értékelés: 3,6

Kompakt, de hangos sportsisak, jól kidolgozott.

Erő‘sségei

  • Viszonylag könnyőą sisak (középső‘ méretben 1414 g)
  • Jó plexitulajdonságok (karcolás gátló és ütésálló)
  • Jól kidolgozott
  • Könnyen tisztítható
  • Kiváló használati útmutató
  • Egy kis gyakorlás után könnyőą plexicsere

Hiányosságai

  • Az egyik leghangosabb sisak a teszten (94,3 dB)
  • Kevésbé kényelmes viselet, áll-, száj- és orr-résznél szőąk
  • Fel- és levétel a szőąk nyithatóság miatt nehézkes
  • Menetszél nagyon érezhető‘
  • Nagy hiányosságok mutatkoznak az eső‘tesztnél
  • Fej- és plexiszellő‘zés alig érezhető‘
  • Szemüvegeseknek nehezen használható

SCORPION Exo 1000

ADAC-értékelés: 3,6

Viszonylag nehéz, túrasportra alkalmas bukósisak, teljesen felszerelt.

Erő‘sségei

  • Jó rezgéscsillapító tulajdonság
  • Viszonylag halk sisak (szubjektív)
  • Észrevétlen aerodinamika
  • Kényelmes viselet és jó kialakítás (napellenző‘ plexi, ezért 5,5-ös értékelést kapott)
  • Jól kidolgozott
  • Kiváló használati útmutató
  • Könnyen tisztítható
  • Könnyen használható gyorszár

Hiányosságai

  • Szinte a legnehezebb sisak a teszten (1655 g)
  • A plexi nem karcolás gátló tulajdonságú
  • Fel- és levétel a szőąk gyorszár miatt nehézkes és néha fájdalmas
  • Nehezen hallható a környezeti zaj
  • Szemüvegeseknek a szőąk szivacsozás miatt nehezen használható

Megjegyzés: a még kevésbé ismert Scorpion gyártó cég (USA) viszonylag új sisakja a napellenző‘ mellett rendelkezik felfújható arcpárnával. A teszten végül is nem fújták fel a párnát, mert felfújás nélkül is nagy helyet foglal és így is elég szőąkös az arcrésznél. Ezért ez a tulajdonsága a sisaknak nem kapott értékelést.

SHARK RSR2

ADAC-értékelés: 3,2

Kényelmes sportsisak, de a plexi és a plexi mechanikája gyengébb.

Erő‘sségei

  • Jól hallható a környezeti zaj
  • Kényelmes belső‘ kialakítás, kényelmes viselet
  • Eső‘álló
  • Könnyen tisztítható
  • Kiváló használati útmutató

Hiányosságai

  • Néhány ütésállási teszt eredménye nagyon alacsony gyorsuláshoz és a HIC-hez (motor és kocsi biztosító)
  • Viszonylag nehéz sisak
  • A plexi nem jó ellenálló tulajdonságú ütések ellen, fő‘leg az eső‘teszten sérült a plexi
  • Nem karcolás gátló tulajdonságú a plexi
  • Menetszél érzékelhető‘ a sisakban
  • Szellő‘zés nehezen kezelhető‘ és nem hatékony
  • Szemüvegeseknek nehezen használható
  • Problémás pleximőąködés: a Shark sisakok állrészénél egy sárgaréz kar véd baleseteknél a nem szándékos bukósisak kinyitásától. A kar ilyenkor belemegy a plexi szélén található kis lyukba (lásd a képen). A gyártó úgy képzelte el a plexi levételét, hogy a magában nagyon stabil plexit a motoros a sárgaréz kar mellett található markolat segítségével felemeli, és végül egy erő‘s mozdulattal lehúzza a fejérő‘l a sisakot. A gyakorlatban, fő‘leg a még alig használt új sisaknál azonban ez úgy néz ki, hogy nagy erő‘kifejtés és jó tapintási érzék kell ehhez a folyamathoz. A mindennapi motorozáshoz viszont elengedhetetlen, hogy a plexi egy gyors, határozott és megszokott mozdulattal kinyitható legyen. Ennél a konstrukciónál azonban a folyamat általában nehéz és csak többszöri próbálkozásra sikerül. A többszöri használattól a plexi is bejáratódik, könnyebbé válik a kinyitás.

Egyszerőą és olcsó: diszkont áruházi sisakok

Az olcsó SPEQ sisakot márciusban lehetett beszerezni az Aldi-ban 39,99 Euróért. Ez a sisak is részt vett az ADAC teszten. A passzív védelemben (maximális gyorsulásnál) 20%-kal és a HIC értékelésén (fej és egyéb sérüléseket figyelembe véve) 38%-kal jobban teljesített a márkás sisakokkal szemben, az ECE-R 22.05 teszten gond nélkül átment.

Mégis csak korlátozottan alkalmas motorosok számára. Hosszabb utaknál különböző‘ idő‘járási feltételek és sebesség mellett a plexi tulajdonságai nem korszerőąek: nem megfelelő‘ ütésálló képesség, a sisak és plexi között rossz szigetelés, ami beengedi az eső‘vizet. Rossz idő‘járási körülmények mellett fel kellene nyitni a plexit ahhoz, hogy kilásson a motoros, ami nagyban gátolná a biztonságos közlekedést. Mindemellett a menetszél zavarná a szemet és orrot.

ADAC-értékelés: „Mindenesetre a sisak jónak bizonyul mopedekhez 80 – 100 km/h sebességnél száraz idő‘ben. Azoknak a motorosoknak azonban, akik nagyobb tempóval és rossz idő‘járásban utaznak, a teszten részt vett drágább, márkásabb sisakokat ajánljuk. A kényelem, kilátás, biztonság és a hallásvédelem is sokkal jobb, mint az olcsóbb árkategóriánál.

<< Elő‘ző‘ cikk Következő‘ cikk >>

Aktuális

A gyerekeket meg kell tanítani a hallásvédelemre

2018. 07. 15.

Minél előbb tanulják meg ezt a fontos szokást, annál jobb.

6 inspiráló tipp a bakancslistánkra: csak egyszer élsz!

2018. 07. 09.

Egy távoli országban nyaralás, egy teljesen új autó, vagy csak egy új kanapé. Álmodozás olyan termékekről, szolgáltatásokról vagy lehetőségekről, melyek csak akkor merülhetnek fel, ha milliomosokká válunk. Mit tennél, ha hirtelen egy halom pénzt nyernél? Álmodozni és fantáziálni a lehetőségekről nagyon izgalmas, hiszen a határ a csillagos ég. De az álmok nem válnak valóra, ha nem nyerjük meg rá a pénzt. Bár kevés esély van rá, hogy hirtelen milliomosok legyünk, sosem baj, ha álmodozunk és célokat tűzünk ki magunk elé. Készítsünk bakancslistát, kövessük a szívünket és váltsuk valóra álmainkat.

Hangszigetelő füldugók a tökéletes csendért

2018. 07. 02.

Időről időre mindenkinek szüksége van egy kis békére és nyugalomra. Például, amikor próbálunk koncentrálni a munkahelyen. Miközben a kollégák már egyértelműen megkezdték a hétvégéjüket. Vagy amikor szeretnénk már elaludni, de a szomszéd gyerekei a kert egyik végéből a másikba kiabálnak. Ilyenkor azt kívánjuk, bárcsak léteznének hangszigetelő füldugók. Olyan, ami kívül tart minden kellemetlen zajt. Van ilyen füldugó?

Véd a bukósisak a túlzott zajtól?

2018. 06. 25.

Nyilvánvaló, hogy a biztonság érdekében szükség van egy jó motoros bukósisakra. Azonban a fülek ugyanúgy védelemre szorulnak motorozásnál. A szélzaj hangja motorozáskor elérheti a 115 dB-t a bukósisak alatt – és ne felejtsük el, hogy a 85 dB feletti zajok halláskárosodást okozhatnak. Sőt, könnyebben elfáradunk, és nem tudjuk a kommunikátort sem használni a túlzott zaj miatt. Tehát a szélzaj egy eléggé központi téma a motorosoknál.

HSP: füldugó és hiperérzékenység

2018. 06. 18.

Esther egy hiperérzékeny személy (highly sensitive person - HSP). Mesél nekünk, milyen az, amikor túlzott stimuláció éri. "Rendszeresen a külső ingerektől stimulálva ébredek. A zászlórudat csapkodják a fémkábelek. Sikítozó gyerekek rohangálnak kint. A mosógép hangja. A kutya lába kopog a padlón. Vagy kint ugatnak. És a szelet még nem is említettem..."

Kapcsolódó termékek

0Ft

..