Motoros bukósisak teszt - Az egyes sisakok jellemzői 3


NOLAN N 94

ADAC-értékelés: 3,6

Kompakt, de hangos sportsisak, jól kidolgozott.

Erő‘sségei

  • Viszonylag könnyőą sisak (középső‘ méretben 1414 g)
  • Jó plexitulajdonságok (karcolás gátló és ütésálló)
  • Jól kidolgozott
  • Könnyen tisztítható
  • Kiváló használati útmutató
  • Egy kis gyakorlás után könnyőą plexicsere

Hiányosságai

  • Az egyik leghangosabb sisak a teszten (94,3 dB)
  • Kevésbé kényelmes viselet, áll-, száj- és orr-résznél szőąk
  • Fel- és levétel a szőąk nyithatóság miatt nehézkes
  • Menetszél nagyon érezhető‘
  • Nagy hiányosságok mutatkoznak az eső‘tesztnél
  • Fej- és plexiszellő‘zés alig érezhető‘
  • Szemüvegeseknek nehezen használható

SCORPION Exo 1000

ADAC-értékelés: 3,6

Viszonylag nehéz, túrasportra alkalmas bukósisak, teljesen felszerelt.

Erő‘sségei

  • Jó rezgéscsillapító tulajdonság
  • Viszonylag halk sisak (szubjektív)
  • Észrevétlen aerodinamika
  • Kényelmes viselet és jó kialakítás (napellenző‘ plexi, ezért 5,5-ös értékelést kapott)
  • Jól kidolgozott
  • Kiváló használati útmutató
  • Könnyen tisztítható
  • Könnyen használható gyorszár

Hiányosságai

  • Szinte a legnehezebb sisak a teszten (1655 g)
  • A plexi nem karcolás gátló tulajdonságú
  • Fel- és levétel a szőąk gyorszár miatt nehézkes és néha fájdalmas
  • Nehezen hallható a környezeti zaj
  • Szemüvegeseknek a szőąk szivacsozás miatt nehezen használható

Megjegyzés: a még kevésbé ismert Scorpion gyártó cég (USA) viszonylag új sisakja a napellenző‘ mellett rendelkezik felfújható arcpárnával. A teszten végül is nem fújták fel a párnát, mert felfújás nélkül is nagy helyet foglal és így is elég szőąkös az arcrésznél. Ezért ez a tulajdonsága a sisaknak nem kapott értékelést.

SHARK RSR2

ADAC-értékelés: 3,2

Kényelmes sportsisak, de a plexi és a plexi mechanikája gyengébb.

Erő‘sségei

  • Jól hallható a környezeti zaj
  • Kényelmes belső‘ kialakítás, kényelmes viselet
  • Eső‘álló
  • Könnyen tisztítható
  • Kiváló használati útmutató

Hiányosságai

  • Néhány ütésállási teszt eredménye nagyon alacsony gyorsuláshoz és a HIC-hez (motor és kocsi biztosító)
  • Viszonylag nehéz sisak
  • A plexi nem jó ellenálló tulajdonságú ütések ellen, fő‘leg az eső‘teszten sérült a plexi
  • Nem karcolás gátló tulajdonságú a plexi
  • Menetszél érzékelhető‘ a sisakban
  • Szellő‘zés nehezen kezelhető‘ és nem hatékony
  • Szemüvegeseknek nehezen használható
  • Problémás pleximőąködés: a Shark sisakok állrészénél egy sárgaréz kar véd baleseteknél a nem szándékos bukósisak kinyitásától. A kar ilyenkor belemegy a plexi szélén található kis lyukba (lásd a képen). A gyártó úgy képzelte el a plexi levételét, hogy a magában nagyon stabil plexit a motoros a sárgaréz kar mellett található markolat segítségével felemeli, és végül egy erő‘s mozdulattal lehúzza a fejérő‘l a sisakot. A gyakorlatban, fő‘leg a még alig használt új sisaknál azonban ez úgy néz ki, hogy nagy erő‘kifejtés és jó tapintási érzék kell ehhez a folyamathoz. A mindennapi motorozáshoz viszont elengedhetetlen, hogy a plexi egy gyors, határozott és megszokott mozdulattal kinyitható legyen. Ennél a konstrukciónál azonban a folyamat általában nehéz és csak többszöri próbálkozásra sikerül. A többszöri használattól a plexi is bejáratódik, könnyebbé válik a kinyitás.

Egyszerőą és olcsó: diszkont áruházi sisakok

Az olcsó SPEQ sisakot márciusban lehetett beszerezni az Aldi-ban 39,99 Euróért. Ez a sisak is részt vett az ADAC teszten. A passzív védelemben (maximális gyorsulásnál) 20%-kal és a HIC értékelésén (fej és egyéb sérüléseket figyelembe véve) 38%-kal jobban teljesített a márkás sisakokkal szemben, az ECE-R 22.05 teszten gond nélkül átment.

Mégis csak korlátozottan alkalmas motorosok számára. Hosszabb utaknál különböző‘ idő‘járási feltételek és sebesség mellett a plexi tulajdonságai nem korszerőąek: nem megfelelő‘ ütésálló képesség, a sisak és plexi között rossz szigetelés, ami beengedi az eső‘vizet. Rossz idő‘járási körülmények mellett fel kellene nyitni a plexit ahhoz, hogy kilásson a motoros, ami nagyban gátolná a biztonságos közlekedést. Mindemellett a menetszél zavarná a szemet és orrot.

ADAC-értékelés: „Mindenesetre a sisak jónak bizonyul mopedekhez 80 – 100 km/h sebességnél száraz idő‘ben. Azoknak a motorosoknak azonban, akik nagyobb tempóval és rossz idő‘járásban utaznak, a teszten részt vett drágább, márkásabb sisakokat ajánljuk. A kényelem, kilátás, biztonság és a hallásvédelem is sokkal jobb, mint az olcsóbb árkategóriánál.

<< Elő‘ző‘ cikk Következő‘ cikk >>

Aktuális

Ennél nagyobb szükséged még nem volt füldugóra

2020. 03. 23.

Sokunkat megviselnek a járványhelyzet miatt kialakult körülmények. Akik tudják, otthonról végzik a munkájukat, ez viszont a legtöbb esetben nem olyan egyszerű mint azt korábban gondoltuk volna.

Hallásvédők a koronavírus járvány idejére

2020. 03. 16.

Új és eddig nem tapasztalt helyzettel találtuk szembe magunkat a koronavírus gyors terjedése miatt. Ez a speciális helyzet speciális körülményeket és intézkedéseket kíván mindenkitől. Az iskolák bezárása miatt a gyermekek otthon tanulnak, a dolgozók közül pedig sokan home office-ból oldják meg a munkát. Egy ilyen megoldás hatékony működéséhez nem mindig adottak a feltételek, hiszen a családtagok könnyen zavarhatják egymást.

Miért kell megakadályoznunk a halláscsökkenést?

2020. 03. 09.

Mindenki szeret pénzt spórolni, de nem mindenki tudja, hogyan kell. Nos, a halláskárosodás megakadályozásával milliárdokat takaríthatunk meg globálisan, ha bizonyos intézkedéseket végrehajtunk. A halláskárosodás leküzdése nem csak javítja az egyének életminőségét, hanem a társadalom egésze számára előnyökkel jár. Támogasd a halláskárosodás megelőzésére irányuló intézkedéseket és védd a saját hallásod!

Hallás világnapja 2020: Hallás az életért

2020. 03. 02.

Ne hagyd, hogy a halláskárosodás korlátozzon

Megérkezett az új MusicSafe

2020. 02. 23.

Búcsút intünk a MusicSafe Classic füldugónak. De senki se szomorkodjon, hiszen a zenészeknek tervezett Alpine füldugók palettája mostantól új taggal bővül és még a Classictól sem kell teljesen megválnunk.