Motoros bukósisak teszt - Az egyes sisakok jellemzői 3


NOLAN N 94

ADAC-értékelés: 3,6

Kompakt, de hangos sportsisak, jól kidolgozott.

Erő‘sségei

  • Viszonylag könnyőą sisak (középső‘ méretben 1414 g)
  • Jó plexitulajdonságok (karcolás gátló és ütésálló)
  • Jól kidolgozott
  • Könnyen tisztítható
  • Kiváló használati útmutató
  • Egy kis gyakorlás után könnyőą plexicsere

Hiányosságai

  • Az egyik leghangosabb sisak a teszten (94,3 dB)
  • Kevésbé kényelmes viselet, áll-, száj- és orr-résznél szőąk
  • Fel- és levétel a szőąk nyithatóság miatt nehézkes
  • Menetszél nagyon érezhető‘
  • Nagy hiányosságok mutatkoznak az eső‘tesztnél
  • Fej- és plexiszellő‘zés alig érezhető‘
  • Szemüvegeseknek nehezen használható

SCORPION Exo 1000

ADAC-értékelés: 3,6

Viszonylag nehéz, túrasportra alkalmas bukósisak, teljesen felszerelt.

Erő‘sségei

  • Jó rezgéscsillapító tulajdonság
  • Viszonylag halk sisak (szubjektív)
  • Észrevétlen aerodinamika
  • Kényelmes viselet és jó kialakítás (napellenző‘ plexi, ezért 5,5-ös értékelést kapott)
  • Jól kidolgozott
  • Kiváló használati útmutató
  • Könnyen tisztítható
  • Könnyen használható gyorszár

Hiányosságai

  • Szinte a legnehezebb sisak a teszten (1655 g)
  • A plexi nem karcolás gátló tulajdonságú
  • Fel- és levétel a szőąk gyorszár miatt nehézkes és néha fájdalmas
  • Nehezen hallható a környezeti zaj
  • Szemüvegeseknek a szőąk szivacsozás miatt nehezen használható

Megjegyzés: a még kevésbé ismert Scorpion gyártó cég (USA) viszonylag új sisakja a napellenző‘ mellett rendelkezik felfújható arcpárnával. A teszten végül is nem fújták fel a párnát, mert felfújás nélkül is nagy helyet foglal és így is elég szőąkös az arcrésznél. Ezért ez a tulajdonsága a sisaknak nem kapott értékelést.

SHARK RSR2

ADAC-értékelés: 3,2

Kényelmes sportsisak, de a plexi és a plexi mechanikája gyengébb.

Erő‘sségei

  • Jól hallható a környezeti zaj
  • Kényelmes belső‘ kialakítás, kényelmes viselet
  • Eső‘álló
  • Könnyen tisztítható
  • Kiváló használati útmutató

Hiányosságai

  • Néhány ütésállási teszt eredménye nagyon alacsony gyorsuláshoz és a HIC-hez (motor és kocsi biztosító)
  • Viszonylag nehéz sisak
  • A plexi nem jó ellenálló tulajdonságú ütések ellen, fő‘leg az eső‘teszten sérült a plexi
  • Nem karcolás gátló tulajdonságú a plexi
  • Menetszél érzékelhető‘ a sisakban
  • Szellő‘zés nehezen kezelhető‘ és nem hatékony
  • Szemüvegeseknek nehezen használható
  • Problémás pleximőąködés: a Shark sisakok állrészénél egy sárgaréz kar véd baleseteknél a nem szándékos bukósisak kinyitásától. A kar ilyenkor belemegy a plexi szélén található kis lyukba (lásd a képen). A gyártó úgy képzelte el a plexi levételét, hogy a magában nagyon stabil plexit a motoros a sárgaréz kar mellett található markolat segítségével felemeli, és végül egy erő‘s mozdulattal lehúzza a fejérő‘l a sisakot. A gyakorlatban, fő‘leg a még alig használt új sisaknál azonban ez úgy néz ki, hogy nagy erő‘kifejtés és jó tapintási érzék kell ehhez a folyamathoz. A mindennapi motorozáshoz viszont elengedhetetlen, hogy a plexi egy gyors, határozott és megszokott mozdulattal kinyitható legyen. Ennél a konstrukciónál azonban a folyamat általában nehéz és csak többszöri próbálkozásra sikerül. A többszöri használattól a plexi is bejáratódik, könnyebbé válik a kinyitás.

Egyszerőą és olcsó: diszkont áruházi sisakok

Az olcsó SPEQ sisakot márciusban lehetett beszerezni az Aldi-ban 39,99 Euróért. Ez a sisak is részt vett az ADAC teszten. A passzív védelemben (maximális gyorsulásnál) 20%-kal és a HIC értékelésén (fej és egyéb sérüléseket figyelembe véve) 38%-kal jobban teljesített a márkás sisakokkal szemben, az ECE-R 22.05 teszten gond nélkül átment.

Mégis csak korlátozottan alkalmas motorosok számára. Hosszabb utaknál különböző‘ idő‘járási feltételek és sebesség mellett a plexi tulajdonságai nem korszerőąek: nem megfelelő‘ ütésálló képesség, a sisak és plexi között rossz szigetelés, ami beengedi az eső‘vizet. Rossz idő‘járási körülmények mellett fel kellene nyitni a plexit ahhoz, hogy kilásson a motoros, ami nagyban gátolná a biztonságos közlekedést. Mindemellett a menetszél zavarná a szemet és orrot.

ADAC-értékelés: „Mindenesetre a sisak jónak bizonyul mopedekhez 80 – 100 km/h sebességnél száraz idő‘ben. Azoknak a motorosoknak azonban, akik nagyobb tempóval és rossz idő‘járásban utaznak, a teszten részt vett drágább, márkásabb sisakokat ajánljuk. A kényelem, kilátás, biztonság és a hallásvédelem is sokkal jobb, mint az olcsóbb árkategóriánál.

<< Elő‘ző‘ cikk Következő‘ cikk >>

Aktuális

10 jel arra, hogy halláskárosodásod lehet

2022. 07. 08.

Minden egészségügyi problémára igaz, hogy minél előbb kezeljük, annál jobb. Igaz ez a halláskárosodásra is. Íme 10 gyakori jel, melyek utalhatnak lehetséges halláskárosodásra.

Hallásvédők nyárra

2022. 06. 14.

Minden évszaknak megvannak a legjellemzőbb tevékenységei. A nyár különösen sűrű időszak lehet a szabadtéri programok, utazások, nyaralások és fesztiválok miatt. Mivel az Alpine rengeteg különböző élethelyzetre kínál hallásvédőket, így több olyan termékkel találkozhatunk, melyek jelentősen megkönnyítik és felhőtlenül élménytelivé tehetek az idei nyarunkat.

Gyerekek és úszós füldugók: Amit tudni érdemes

2021. 07. 02.

Sok család számára a nyári szórakozás nagy részét képezi, amikor a kertben vagy bárhol máshol csobbannak egyet a medencében, vagy ellátogatnak a legközelebbi strandra, hogy lehűtsék magukat a vízben. A fülproblémákkal küzdő gyermekek számára gyakran javasolják a úszáshoz alkalmas füldugók használatát, de honnan tudhatjuk, hogy mikor és milyenre van szüksége?

COVID-19 és halláskárosodás: Mit tudunk?

2021. 03. 08.

A koronavírust mára számos hosszú távú szövődménnyel összekapcsolták, beleértve a szívkárosodást, a tüdőkárosodást és a neurológiai rendellenességeket. Az egyik feltörekvő kutatási terület témája a halláskárosodás és a fülzúgás kapcsolata a koronavírussal – akár tünetként, akár szövődményként napokkal vagy hetekkel később.

Hallás világnapja 2021: Hallásgondozás mindenkinek

2021. 03. 01.

A 2021-es hallás világnapja a World Report on Hearing elindítását jelenti, mely egy globális felhívás a halláskárosodás és a fülbetegségek egy életen át tartó kezeléséről.