Vess véget a horkolásnak: 10 tipp


Horkolás. A horkolás egy tartós kellemetlenség, mely világszerte több millió ember kialvatlanságáért felelős. És mivel ilyen sokan szenvednek a horkolás miatt alváshiánytól, évente számtalan tanulmány, tucatnyi önsegítő könyv és rengeteg csodaszer jelenik meg a piacon. Minden, amivel véget vethetünk ennek a bosszantó problémának. Végeredményben arról nincs vita, hogy a horkolás egészségtelen. Összegyűjtöttük a legjobb tippeket és trükköket a horkolás elleni küzdelemhez. És van egy tizedik bónusz tippünk, melyet különösen a horkolással élők párjainak ajánlunk.

Hogyan keletkezik a horkolás?

Alváskor az izmok ellazulnak. A nyelvvel, mint izommal szintén ez történik, és eltakarja a torok egy részét. Ez szűkíti a levegő útját az orr és a hangszálak között. Az eredmény egy „ordító” hang, melyet horkolásnak nevezünk. (Forrás: Thuisarts.nl)

A horkolás hatása az egészségre

Általában az, aki megfázik, horkol, néhányan viszont minden este horkolnak. A krónikus horkolók. A horkolás nem csak a partner számára kellemetlen, hanem a horkoló egészségére nézve is ártalmas. Egyharmaduknál idővel más egészségügyi problémák jelentkeznek. Mivel horkolás közben a légutak részlegesen zárva vannak, a vér kevesebb oxigénhez jut. Hosszútávon szív- és érrendszeri problémákhoz vezethet. Ezért a horkolónak és partnerének egyaránt feladatuk megoldást találni a problémára. Különböző lehetőségek vannak:

1. Gyakorold a horkolás megszüntetését

A brit ENT orvos, Mike Dilkes nemrég jelentette meg „Stop Snoring” című könyvét. Ebben olyan egyszerű gyakorlatokat találunk, melyek csökkenthetik vagy akár teljesen leállíthatják a horkolást. Kettőt emelnénk ki ezek közül: a nyelvhúzót és a pitont.

Az első gyakorlatban nyújtsd előre a nyelved, amennyire csak lehetséges. Ezután vidd a nyelved hegyét az orrod felé, majd mozgasd az állad irányába. Utána mozgasd a nyelved balra majd jobbra. Ismételt a gyakorlatot tízszer nagy sebességgel. A második, piton nevű gyakorlathoz késleltetett nyelési mozgást próbálj végrehajtani. Próbáld elnyújtani ezt a mozgást 5 másodpercig, a lehető legnagyobb nyomást tartva a torkodban. Ismételd meg ezt a gyakorlatot is ötször.

2. Ne egyél alvás előtt

Ha lefekvés előtt két órával nehéz ételt fogyasztasz, nagy a valószínűsége, hogy horkolni fogsz alvás közben. Ha sokat eszel közvetlenül lefekvés előtt, nagyobb nyomás éri a tüdőt éjszaka, mely felszínessé teszi a légzést. Ez felgyorsítja a légzés tempóját, ami több levegő keringését teszi lehetővé és ezzel együtt növeli a horkolás valószínűségét. Tehát ne egyél vagy ne túl sokat lefekvés előtt.

3. Egészséges testsúly megtartása

A túlsúly horkolást okozhat. A megfelelő testmozgás és az egészséges táplálkozás ezért nem csak az általános egészség szempontjából kedvező, hanem a horkolás esélyét is csökkenti.

4. Tanulj énekelni

Lehet, hogy őrültségnek hangzik, de eleged van már a horkolásból? Akkor menj énekórára! Az énekóra edzi azokat a nyakizmokat, melyeket ritkán használunk a mindennapi életben. Amint ezek az izmok megerősödnek, a horkolás csökkenni fog. (Megjegyzés: lehet, hogy a partnerednek idővel nem a horkolás, hanem a kétes énektudás miatt lesz szüksége füldugóra.)

5. Alvás az oldaladon fekve

Legszívesebben a hátadon fekve aludnál? Ezután próbálj meg az oldaladon. Nagyobb valószínűséggel horkolunk, ha a hátunkon fekszünk. Ennek oka, hogy az olyan izmok, mint a nyelvcsap és a nyelv ellazulnak. Ha a hátadon fekszel, elzárják a légutat. Az oldaladon alvás nem neked való? Ugorj a 6. pontra!

6. Próbáld ki a teniszlabdás trükköt

A horkolás és a háton alvás kéz a kézben járnak. Ezért ajánlott az oldalunkon fekve aludni. Ha ez nem működik, mert alvás közben automatikusan a hátadra fordulsz, próbáld ki a teniszlabda trükköt. Varrj egy teniszlabdát egy régi pólóba. Ettől kényelmetlen lesz a hátadon aludni és automatikusan az oldaladra fogsz fordulni. Ha minden jól megy, akkor az oldaladon történő alvás néhány hét elteltével már nem lesz idegen és a teniszlabda nélkül is menni fog.

7. Kerüld az alkoholt

Az alkohol tompítja az idegrendszert és gyengíti az izmokat. Emiatt a nyelv, a száj és a torok laza, ezzel erősítve a horkolás hangját. Pihentető éjszakára vágysz? Akkor kerüld az alkoholfogyasztást!

8. Ügyelj arra, hogy eleget aludj

Kézenfekvőnek tűnhet, mégis érdemes megjegyezni. Az egészséges és rendszeres éjszakai alvás segít megakadályozni a horkolást. Gondod van az alvással? Olvasd el 6 tippünket!

9. Kezeld a megfázást

Ha megfázol, eldugul az orrod és a szádon keresztül kell lélegezned, mely növeli a horkolás esélyét. Ezért kezeld az orrdugulást a kezdetektől. Használj orrsprayt, hogy megkönnyítsd a légzést és csökkentsd a horkolás lehetőségét.

10. Tipp a partnereknek: füldugó alváshoz

Te magad nem horkolsz, de a párod egész éjszaka zeng? Mindent megpróbáltatok a horkolás ellen, de semmi sem működik, még a fenti tippjeink sem? Az Alpine SleepSoft füldugó csillapítja a bosszantó zajokat és javítja az alvás minőségét.

Forrás: alpine-gehoerschutz.de
Szerző: Lisette de Roode

Aktuális

Gyerekek és úszós füldugók: Amit tudni érdemes

2021. 07. 02.

Sok család számára a nyári szórakozás nagy részét képezi, amikor a kertben vagy bárhol máshol csobbannak egyet a medencében, vagy ellátogatnak a legközelebbi strandra, hogy lehűtsék magukat a vízben. A fülproblémákkal küzdő gyermekek számára gyakran javasolják a úszáshoz alkalmas füldugók használatát, de honnan tudhatjuk, hogy mikor és milyenre van szüksége?

COVID-19 és halláskárosodás: Mit tudunk?

2021. 03. 08.

A koronavírust mára számos hosszú távú szövődménnyel összekapcsolták, beleértve a szívkárosodást, a tüdőkárosodást és a neurológiai rendellenességeket. Az egyik feltörekvő kutatási terület témája a halláskárosodás és a fülzúgás kapcsolata a koronavírussal – akár tünetként, akár szövődményként napokkal vagy hetekkel később.

Hallás világnapja 2021: Hallásgondozás mindenkinek

2021. 03. 01.

A 2021-es hallás világnapja a World Report on Hearing elindítását jelenti, mely egy globális felhívás a halláskárosodás és a fülbetegségek egy életen át tartó kezeléséről.

A halláskárosodás hatása a kapcsolatokra

2021. 02. 05.

„Nem minden rólad szól” – ahogy mondani szokták. Ez az élet számos területére érvényes, de különösen igaz, amikor valakinek a hallása már nem olyan, mint korábban. A halláskárosodás sosem csak azt érinti, aki együtt él vele, vegyük figyelembe, hogyan hat ez a kapcsolatokra. Kutatások azt mutatják, hogy a kezeletlen halláskárosodás negatív hatással lehet a családdal és a barátokkal való kapcsolatainkra, különösen a hozzánk legközelebb állók esetében, például a párunknál.

Koncentráció az osztályban: 10-ből 1 gyermek fültokot visel

2020. 11. 13.

Egyre gyakrabban látható, hogy gyermekek fültokot viselnek az osztályban. Persze nem azt a típust, melyből zene szól, hanem speciális hallásvédőt. A gyerekek kevésbé kalandoznak el és jobban tudnak koncentrálni. A kutatások szerint ez javítja az iskolai teljesítményt. Azokban az iskolákban, ahol fültokot bocsátanak a diákok rendelkezésére, ez nagyon jól működik. És sok szülő is vásárol a gyermekének fültokot az iskolában használni. Hollandiában a gyerekek 10-15 százaléka visel hallásvédőt, hogy jobban tudjon koncentrálni az osztályban. A népszerűsége pedig egyre csak növekszik. Vajon miért van ez?

Kapcsolódó termékek

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

5.490Ft

Termékjellemzők: Csillapítás akár 31 dB-ig Rendkívül kényelmes, lágy AlpineThermoShape™ anyag A csengő, a riasztó és az ébresztő hallható az..

Alpine Ear Spray - fültisztító spray

Alpine Ear Spray - fültisztító spray

4.390Ft

Kíméletes és hatékony tisztítás Az Alpine Ear Spray rendkívül kíméletesen, mégis hatékonyan tisztítja a füleket. Ellentétben más készítményekkel ez..

Alpine Clean - tisztító folyadék 25 ml

Alpine Clean - tisztító folyadék 25 ml

3.190Ft

Egyedülálló tisztító spray füldugókhoz Az Alpine Clean egy praktikus fertőtlenítő hatású tisztító spray. A folyadék megtisztítja a hallásvédő termé..