Vess véget a horkolásnak: 10 tipp


Horkolás. A horkolás egy tartós kellemetlenség, mely világszerte több millió ember kialvatlanságáért felelős. És mivel ilyen sokan szenvednek a horkolás miatt alváshiánytól, évente számtalan tanulmány, tucatnyi önsegítő könyv és rengeteg csodaszer jelenik meg a piacon. Minden, amivel véget vethetünk ennek a bosszantó problémának. Végeredményben arról nincs vita, hogy a horkolás egészségtelen. Összegyűjtöttük a legjobb tippeket és trükköket a horkolás elleni küzdelemhez. És van egy tizedik bónusz tippünk, melyet különösen a horkolással élők párjainak ajánlunk.

Hogyan keletkezik a horkolás?

Alváskor az izmok ellazulnak. A nyelvvel, mint izommal szintén ez történik, és eltakarja a torok egy részét. Ez szűkíti a levegő útját az orr és a hangszálak között. Az eredmény egy „ordító” hang, melyet horkolásnak nevezünk. (Forrás: Thuisarts.nl)

A horkolás hatása az egészségre

Általában az, aki megfázik, horkol, néhányan viszont minden este horkolnak. A krónikus horkolók. A horkolás nem csak a partner számára kellemetlen, hanem a horkoló egészségére nézve is ártalmas. Egyharmaduknál idővel más egészségügyi problémák jelentkeznek. Mivel horkolás közben a légutak részlegesen zárva vannak, a vér kevesebb oxigénhez jut. Hosszútávon szív- és érrendszeri problémákhoz vezethet. Ezért a horkolónak és partnerének egyaránt feladatuk megoldást találni a problémára. Különböző lehetőségek vannak:

1. Gyakorold a horkolás megszüntetését

A brit ENT orvos, Mike Dilkes nemrég jelentette meg „Stop Snoring” című könyvét. Ebben olyan egyszerű gyakorlatokat találunk, melyek csökkenthetik vagy akár teljesen leállíthatják a horkolást. Kettőt emelnénk ki ezek közül: a nyelvhúzót és a pitont.

Az első gyakorlatban nyújtsd előre a nyelved, amennyire csak lehetséges. Ezután vidd a nyelved hegyét az orrod felé, majd mozgasd az állad irányába. Utána mozgasd a nyelved balra majd jobbra. Ismételt a gyakorlatot tízszer nagy sebességgel. A második, piton nevű gyakorlathoz késleltetett nyelési mozgást próbálj végrehajtani. Próbáld elnyújtani ezt a mozgást 5 másodpercig, a lehető legnagyobb nyomást tartva a torkodban. Ismételd meg ezt a gyakorlatot is ötször.

2. Ne egyél alvás előtt

Ha lefekvés előtt két órával nehéz ételt fogyasztasz, nagy a valószínűsége, hogy horkolni fogsz alvás közben. Ha sokat eszel közvetlenül lefekvés előtt, nagyobb nyomás éri a tüdőt éjszaka, mely felszínessé teszi a légzést. Ez felgyorsítja a légzés tempóját, ami több levegő keringését teszi lehetővé és ezzel együtt növeli a horkolás valószínűségét. Tehát ne egyél vagy ne túl sokat lefekvés előtt.

3. Egészséges testsúly megtartása

A túlsúly horkolást okozhat. A megfelelő testmozgás és az egészséges táplálkozás ezért nem csak az általános egészség szempontjából kedvező, hanem a horkolás esélyét is csökkenti.

4. Tanulj énekelni

Lehet, hogy őrültségnek hangzik, de eleged van már a horkolásból? Akkor menj énekórára! Az énekóra edzi azokat a nyakizmokat, melyeket ritkán használunk a mindennapi életben. Amint ezek az izmok megerősödnek, a horkolás csökkenni fog. (Megjegyzés: lehet, hogy a partnerednek idővel nem a horkolás, hanem a kétes énektudás miatt lesz szüksége füldugóra.)

5. Alvás az oldaladon fekve

Legszívesebben a hátadon fekve aludnál? Ezután próbálj meg az oldaladon. Nagyobb valószínűséggel horkolunk, ha a hátunkon fekszünk. Ennek oka, hogy az olyan izmok, mint a nyelvcsap és a nyelv ellazulnak. Ha a hátadon fekszel, elzárják a légutat. Az oldaladon alvás nem neked való? Ugorj a 6. pontra!

6. Próbáld ki a teniszlabdás trükköt

A horkolás és a háton alvás kéz a kézben járnak. Ezért ajánlott az oldalunkon fekve aludni. Ha ez nem működik, mert alvás közben automatikusan a hátadra fordulsz, próbáld ki a teniszlabda trükköt. Varrj egy teniszlabdát egy régi pólóba. Ettől kényelmetlen lesz a hátadon aludni és automatikusan az oldaladra fogsz fordulni. Ha minden jól megy, akkor az oldaladon történő alvás néhány hét elteltével már nem lesz idegen és a teniszlabda nélkül is menni fog.

7. Kerüld az alkoholt

Az alkohol tompítja az idegrendszert és gyengíti az izmokat. Emiatt a nyelv, a száj és a torok laza, ezzel erősítve a horkolás hangját. Pihentető éjszakára vágysz? Akkor kerüld az alkoholfogyasztást!

8. Ügyelj arra, hogy eleget aludj

Kézenfekvőnek tűnhet, mégis érdemes megjegyezni. Az egészséges és rendszeres éjszakai alvás segít megakadályozni a horkolást. Gondod van az alvással? Olvasd el 6 tippünket!

9. Kezeld a megfázást

Ha megfázol, eldugul az orrod és a szádon keresztül kell lélegezned, mely növeli a horkolás esélyét. Ezért kezeld az orrdugulást a kezdetektől. Használj orrsprayt, hogy megkönnyítsd a légzést és csökkentsd a horkolás lehetőségét.

10. Tipp a partnereknek: füldugó alváshoz

Te magad nem horkolsz, de a párod egész éjszaka zeng? Mindent megpróbáltatok a horkolás ellen, de semmi sem működik, még a fenti tippjeink sem? Az Alpine SleepSoft füldugó csillapítja a bosszantó zajokat és javítja az alvás minőségét.

Forrás: alpine-gehoerschutz.de
Szerző: Lisette de Roode

Aktuális

10 jel arra, hogy halláskárosodásod lehet

2022. 07. 08.

Minden egészségügyi problémára igaz, hogy minél előbb kezeljük, annál jobb. Igaz ez a halláskárosodásra is. Íme 10 gyakori jel, melyek utalhatnak lehetséges halláskárosodásra.

Hallásvédők nyárra

2022. 06. 14.

Minden évszaknak megvannak a legjellemzőbb tevékenységei. A nyár különösen sűrű időszak lehet a szabadtéri programok, utazások, nyaralások és fesztiválok miatt. Mivel az Alpine rengeteg különböző élethelyzetre kínál hallásvédőket, így több olyan termékkel találkozhatunk, melyek jelentősen megkönnyítik és felhőtlenül élménytelivé tehetek az idei nyarunkat.

Gyerekek és úszós füldugók: Amit tudni érdemes

2021. 07. 02.

Sok család számára a nyári szórakozás nagy részét képezi, amikor a kertben vagy bárhol máshol csobbannak egyet a medencében, vagy ellátogatnak a legközelebbi strandra, hogy lehűtsék magukat a vízben. A fülproblémákkal küzdő gyermekek számára gyakran javasolják a úszáshoz alkalmas füldugók használatát, de honnan tudhatjuk, hogy mikor és milyenre van szüksége?

COVID-19 és halláskárosodás: Mit tudunk?

2021. 03. 08.

A koronavírust mára számos hosszú távú szövődménnyel összekapcsolták, beleértve a szívkárosodást, a tüdőkárosodást és a neurológiai rendellenességeket. Az egyik feltörekvő kutatási terület témája a halláskárosodás és a fülzúgás kapcsolata a koronavírussal – akár tünetként, akár szövődményként napokkal vagy hetekkel később.

Hallás világnapja 2021: Hallásgondozás mindenkinek

2021. 03. 01.

A 2021-es hallás világnapja a World Report on Hearing elindítását jelenti, mely egy globális felhívás a halláskárosodás és a fülbetegségek egy életen át tartó kezeléséről.

Kapcsolódó termékek

Alpine Clean - tisztító folyadék 25 ml

Alpine Clean - tisztító folyadék 25 ml

3.990Ft

Egyedülálló tisztító spray füldugókhoz Az Alpine Clean egy praktikus fertőtlenítő hatású tisztító spray. A folyadék megtisztítja a hallásvédő termé..