Motoros bukósisak teszt


Szezonnyitáshoz passzolóan az ADAC tesztelte a motoros egyik legfontosabb tartozékát: az ECE-R 22.05 – teszten hitelesített bukósisakokat. Az aktuálisan kapható zárható bukósisakok közül tíz darabot vizsgáltak meg a középső‘ árkategóriából (280 – 480 Euro). Örömteli eredmény: megérte a ráfordított energia, mert a győ‘ztes sisak Schuberth R1 mellett, ami 5,8-as értékelést kapott az ADAC-tól, a többi sisak is jól szerepelt az értékelésen, 4,1 és 4,8 közötti eredmények születtek, így nincs kirívóan eltérő‘ sisak.

Egyik bukósisak se mutatott olyan súlyos hiányosságot, ami miatt le kellett volna pontozni. Kivételnek számít a fél sisak, az úgynevezett braincap, aminek nincs ECE-R 22- tesztje. Ez a fajta sisak egy különleges rezgéscsillapító teszten ment keresztül, az eredmény magért beszél: az alacsony rezgéscsillapító tulajdonsága és a hiányos formai kialakítása miatt (csak a fej felét védi) megnő‘ a fejsérülés és agyrázkódás veszélye, ha baleset történik. Emellett nem véd a hangos környezeti zajoktól sem, mint a motor- és szélzúgás, így megbukik a hallásvédelmi teszten is.

Balesetvédelem

Jó hírekkel szolgál az ADAC – teszt balesetvédelmi ügyekben, mert a sisakok ezen a területen nem mutatnak különösebb ingadozást, mind kimagaslóan jó minő‘ségőą. Az értékelés 4,5 (ARAI Chaser és SHARK RSR2) és 5,5 (Uvex HELIX RS 750 Carbon) között mozog. Hasonló értékek születtek a rezgéscsillapító teszten: 4,6 és 5,7 között. A tisztítási teszt se mutatott nagy eltéréseket, a legrosszabb értékelés 4,0 lett.

A sisakok súlya azonban nagy eltérést mutat: 1000 és 1700 g között mozog a skála. A szénszálas anyagokból készült sisakok nem csak könnyőąek, hanem kimagasló a rezgéscsillapításuk is – ahogy azt az ADAC – teszt is bizonyítja. Nem csak a legkönnyebb, hanem osztályelső‘ is rezgéscsillapításban az Uvex Helix RS 750 Carbon nevőą sisak. A rezgéscsillapításának köszönhető‘en kisebb zajártalom éri a motoros fülét.

A plexi tulajdonságai/ Látás

A tesztben szereplő‘ összes sisaknak annyira jó az optikai tulajdonsága, hogy az összesített elemzést nem befolyásolják. A plexi és a látási körülmények adatai különböző‘ eredményeket mutatnak. Az értékek 3,3 (SHARK RSR2) és 5,3 (Schuberth R1) között mozognak. A sisakok felénél a plexi ütésálló tulajdonságát egy úgynevezett dupla falú konstrukcióval (a márka neve Pinlock) készítik. A többi plexin egy speciális bevonat található, ami csökkenti egy esetleges ütés mértékét. Nem utolsó sorban a dupla falú plexi rossz idő‘járási körülmények között is tiszta látást biztosít.

Néhány modellnél továbbra is problémát jelentenek a végeláthatatlan karcolásnyomok. A sor végén kullog a LAZER Fiber D1 sisak (1,5-öt kapott), a ScorpionEXO 1000 és a SHARK RSR2 (mindkettő‘ 0,5-ös értékeléssel).

A zaj

Ha zajszőąrésrő‘l beszélünk, a tesztnyertes Schuberth R1 és társai járnak élen. 100 km/h sebességnél a környezeti zajt 84 dB-re csökkentik, ezzel megszerezve a legjobb értékelést, míg sok másik sisak esetében nagyon is hiányzik a „hallásvédelem”: a Nolan N94, SHOEI XR1000 és a HJC HQ-1 márkájú sisakoknál 100 km/h sebességnél a zaj 94 db, ami egyszerőąen nagyon magas érték és nagyon káros is a fülre nézve (mindkettő‘ 3,7-es értékelést kapott).

A SHOEI márkájú sisakok egy úgynevezett extra védő‘pánt „Whisper Strip” segítségével próbálják csökkenteni a káros zajokat. A szélzúgás ez által 9 dB-t csökken – mindenesetre több mint a semmi. A legjobb azonban, ha füldugót használ a motoros, megóvva magát ezzel az öregkori nagyothallástól, süketségtő‘l, stb.

Kezelhető‘ség

Kezelhető‘ség szempontjából a SHOEI XR-1000 márkájú sisak jár az élen 5,9 ponttal, miközben az ARAI Chaser zárja a sort 4,7 ponttal. A tesztsisakok sokoldalúságát figyelembe véve érdemes egy pillantást vetni a táblázatra.

Következő‘ cikk >>

Aktuális

Megérkeztek az új MotoSafe füldugók

2017. 03. 12.

Nem csupán új köntösbe bújva, hanem kistestvérekkel kiegészülve találkozhatunk ezután az Alpine MotoSafe füldugóval. A gyártó a vásárlói véleményeket és tapasztalatokat figyelembe véve folyamatosan fejleszti füldugóit, így született meg a MotoSafe Tour, Race és Pro.

Amikor nem elég a füldugó

2017. 02. 26.

Gyakran előfordul, hogy nehezen tudunk elaludni, mert valamilyen külső körülmény zavar bennünket. Ilyenek lehetnek az utcáról beszűrődő zajok, partnerünk horkolása vagy a szomszéd néni, aki már nem hall elég jól és hangosan hallgatja a tévét. Az ilyen zavaró tényezők ellen jó megoldás lehet füldugó használata.

Generációkon átívelő hallásvédelem a Czutor-családban

2016. 10. 14.

A 2016-os Budapest Music Expon Czutor Zoltán, a Belmondo frontembere azzal a céllal kereste fel standunkat, hogy a rendezvényre érkező kisfiának fültokot kölcsönözzön. Mi pedig megkérdeztük a zenészt, hogy vélekedik a hallásvédelemről!

Füleiddel is készülj fel a fesztiválszezonra!

2016. 07. 24.

Ha nyár, akkor buli, vagyis jobban mondva szabadtéri koncertek és fesztiválok! Szinte minden fiatal számára ez az év legjobban várt és áhított időszaka, sokan az iskola mellett még munkát is vállalnak, hogy egy-két hétig ők is részesei lehessen annak az élménynek, amely nélkül ma már elképzelhetetlen lenne a július és az augusztus.

Idén is nagyot szólt az AMTS!

2016. 03. 22.

2016-ban 55 ezer érdeklődő autó, motor bolond látogatott el a háromnapos rendezvényre. A több mint 100.000 négyzetméternyi területen 250 kiállító mutatta be termékeit, szolgáltatásait.

Kapcsolódó termékek

0Ft

..