6 tipp a nyugodt éjszakáért


Bárányok számolgatása, egy pohár meleg tej, olvasás... Néha semmi sem működik, amikor próbálunk elaludni. Tudtad, hogy ennél több dolog van, melyeket megtehetsz a jó éjszakai pihenés esélyének növelésére? Ezzel a 6 praktikus tippel szinte garantált, hogy csodálatos alvás vár rád éjjel!

Alakíts ki egy fix alvási menetrendet és rituálét

Jobban fogsz aludni, ha mindig ugyanakkor fekszel és kelsz. Így beáll a szervezet egy adott ritmusba. Hétvégén se maradj fenn túl sokáig, ez sokat elvesz a következő napból. Az esetek 39%-ában ezért nem alszanak jól az emberek vasárnap. Alakíts ki egy fix esti rituálét a lefekvés előtti időre. Ha minden este olvasol, zuhanyzol vagy negyedórán át zenész hallgatsz, a szervezeted észlelni fogja a jeleket, hogy ideje aludni. Ez lehetővé teszi, hogy a test elkezdje termelni az alvási hormont, a melatonint.

Teremtsd meg a nyugalom szigetét

Rendezzük be úgy a hálószobát, hogy békés aurája legyen. Nem kellenek színes ágytakarók, legyenek egyszerűek, harmonizáljanak a szobával. Legyen elég helyed, az ágy a szoba közepén helyezkedjen el. Nagyobb térben kellemesebben érezzük magunkat, így az alvás is békésebb lesz. A szobában lévő növények friss levegőt termelnek, de válasszuk az arany középutat: ne essünk túlzásba! Száműzd az ágyból az oda nem illő dolgokat: könyvek, vizes üveg, okostelefon. Ezeknek az éjjeli szekrényen a helyük.

Ne aludj a telefonoddal

Így megy ez manapság: ahova mész, oda megy az okostelefonod is. De nem túl jó ötlet a telefont magaddal vinni az ágyba is. Egy gyors Facebook ellenőrzés, egy Snapchat üzenet vagy egy új email nem csak elterelik a figyelmed. Stimulációt is jelentenek, aktivizálják az agyunkat. Ami a problémát okozza, a telefon, a tablet, a laptop és a TV által kibocsátott káros kék fény. Ez a fény gátolja a melatonin hormon kialakulását, így a test felébred. Ezért mielőtt aludni mennél, tedd olyan helyre a telefonod, ahol nincs kéznél, így nincs kísértés.

Biztosíts csendes környezetet

Nem meglepő, hogy egy csendes környezetben jobban tudunk aludni mint egy zajosban. Azok az emberek, akik forgalmas út mellett élnek vagy zajosak a szomszédjaik, biztosan tudnának mesélni. Ha zajos helyen élsz vagy a partnered minden éjjel "kivág egy egész erdőt" a láncfűrész-szerű horkolásával, aludj füldugóval. A füldugók kizárják a zavaró zajokat, így nyugodtan, megszakítások nélkül alhatsz. Keresd a speciális, puha füldugókat, mint amilyen a SleepSoft. Kényelmesen illeszkedik a fülbe egész éjjel elszigeteltségérzés nélkül, hogy az ébresztő hallható maradjon.

Aludj sötét szobában

Sötétíts be, amennyire lehetséges. Minél vastagabb a függöny, annál jobb! A fény megzavarja (a már említett) melatonin termelődését. Ez is oka annak, hogy a hosszú nyári estéken gyakran sokkal aktívabbak vagyunk mint a karácsonyi időszakban. Lefekvés előtt kapcsolj le néhány fényforrást, pl. moss fogat sötétben. Így is küldheted a jeleket a szervezetednek: itt az alvásidő.

Figyelj rá, mit eszel és iszol

Tudtad, hogy az esti alkoholfogyasztás pont az ellenkező hatást váltja ki, mint amire számítanánk? Könnyebben el tudunk aludni, viszont az alvás minősége jelentősen romlik. Nem beszélve arról, hogy érezzük magunkat másnap... Iktassuk ki a kávét és más koffein- és/vagy cukortartalmú italokat, mint a kóla vagy az energiaitalok. A koffein hatása órákig tarthat. A későn elfogyasztott zsíros vagy fűszeres ételek arra kényszerítik a gyomrunkat, hogy "éjszakai műszakban" dolgozzon. Emiatt testünk aktív marad és nem tudunk elaludni. Mellesleg az egy bögre meleg tej tényleg működik! A tej triptofánt tartalmaz, mely megfelelő anyagot ad a szervezetnek a melatonin termeléséhez.

Mely tippeket használod már most is?

Forrás: Alpine Hearing Protection

Aktuális

Elszigetelődés: a fülzúgással élőket érintő „rejtett járvány”

2020. 01. 27.

A British Tinnitus Association (BTA, Brit Tinnitusz Egyesület) felhívja a figyelmet az elszigeteltség „rejtett járványára”, mely a becslések szerint az Egyesült Királyságban körülbelül hatmillió embert érint.

Miért tapasztalnak olyan sokan halláscsökkenést? Nem csak az idősek

2020. 01. 20.

Bő 10 éve ellátogattam egy fül orr gégész specialistához a torontói kórházban. Miután elvégzett egy rakás tesztet, az orvos a fülemet vizsgálta. Valamivel idősebb volt nálam, a 60-as évei elején járhatott, és sok szakemberhez hasonlóan azt a benyomást keltette, hogy nincs kedve a csevegéshez. Majd a vizsgálati eredményeimet elnézve azt mondta: „A magas frekvenciák hallására való képessége jelentősen sérült. Az életkora alapján engedje meg, hogy kitaláljam: sokszor járt igazán hangos rock koncerten a 60-70-es években?”

Állj meg és figyelj a hallásvédelemre

2020. 01. 13.

Nincsenek elegen azok az emberek, akik odafigyelnek a hallásvédelemmel és a zajcsökkentéssel kapcsolatos figyelmeztetésekre.

Ingyenes eszköz olyan egészséges szokások kiépítéséhez, melyek javítják a tinnituszt

2020. 01. 06.

A tinnitusszal élni nem egyszerű. És nem csak a hang miatt. A megértés hiánya, a zűrzavar és a félrevezető információk elegek ahhoz, hogy bárki boldogtalannak érezze magát. Már csak az is frusztráló, ha megpróbáljuk kitalálni, mi okozza a fülzúgást.

Védd a füled a tűzijátéktól

2019. 12. 16.

Szilveszterkor érdemes a tűzijátéknál védőszemüveget viselni. De nem a szemünk az egyetlen, mely védtelen, hanem a füleink is. Ezért jó ötlet védeni a hallásunkat a tűzijátéktól.

Kapcsolódó termékek

Instant Éjszaka - Alvómaszk

Instant Éjszaka - Alvómaszk

7.490Ft

Pihenjen bárhol kényelmesen. Most füldugóval kedvezményes áron. Az ár bevezető ár. Hol és mikor érdemes az Instant Éjszaka Alvómaszkot használni..