6 tipp a nyugodt éjszakáért


Bárányok számolgatása, egy pohár meleg tej, olvasás... Néha semmi sem működik, amikor próbálunk elaludni. Tudtad, hogy ennél több dolog van, melyeket megtehetsz a jó éjszakai pihenés esélyének növelésére? Ezzel a 6 praktikus tippel szinte garantált, hogy csodálatos alvás vár rád éjjel!

Alakíts ki egy fix alvási menetrendet és rituálét

Jobban fogsz aludni, ha mindig ugyanakkor fekszel és kelsz. Így beáll a szervezet egy adott ritmusba. Hétvégén se maradj fenn túl sokáig, ez sokat elvesz a következő napból. Az esetek 39%-ában ezért nem alszanak jól az emberek vasárnap. Alakíts ki egy fix esti rituálét a lefekvés előtti időre. Ha minden este olvasol, zuhanyzol vagy negyedórán át zenész hallgatsz, a szervezeted észlelni fogja a jeleket, hogy ideje aludni. Ez lehetővé teszi, hogy a test elkezdje termelni az alvási hormont, a melatonint.

Teremtsd meg a nyugalom szigetét

Rendezzük be úgy a hálószobát, hogy békés aurája legyen. Nem kellenek színes ágytakarók, legyenek egyszerűek, harmonizáljanak a szobával. Legyen elég helyed, az ágy a szoba közepén helyezkedjen el. Nagyobb térben kellemesebben érezzük magunkat, így az alvás is békésebb lesz. A szobában lévő növények friss levegőt termelnek, de válasszuk az arany középutat: ne essünk túlzásba! Száműzd az ágyból az oda nem illő dolgokat: könyvek, vizes üveg, okostelefon. Ezeknek az éjjeli szekrényen a helyük.

Ne aludj a telefonoddal

Így megy ez manapság: ahova mész, oda megy az okostelefonod is. De nem túl jó ötlet a telefont magaddal vinni az ágyba is. Egy gyors Facebook ellenőrzés, egy Snapchat üzenet vagy egy új email nem csak elterelik a figyelmed. Stimulációt is jelentenek, aktivizálják az agyunkat. Ami a problémát okozza, a telefon, a tablet, a laptop és a TV által kibocsátott káros kék fény. Ez a fény gátolja a melatonin hormon kialakulását, így a test felébred. Ezért mielőtt aludni mennél, tedd olyan helyre a telefonod, ahol nincs kéznél, így nincs kísértés.

Biztosíts csendes környezetet

Nem meglepő, hogy egy csendes környezetben jobban tudunk aludni mint egy zajosban. Azok az emberek, akik forgalmas út mellett élnek vagy zajosak a szomszédjaik, biztosan tudnának mesélni. Ha zajos helyen élsz vagy a partnered minden éjjel "kivág egy egész erdőt" a láncfűrész-szerű horkolásával, aludj füldugóval. A füldugók kizárják a zavaró zajokat, így nyugodtan, megszakítások nélkül alhatsz. Keresd a speciális, puha füldugókat, mint amilyen a SleepSoft. Kényelmesen illeszkedik a fülbe egész éjjel elszigeteltségérzés nélkül, hogy az ébresztő hallható maradjon.

Aludj sötét szobában

Sötétíts be, amennyire lehetséges. Minél vastagabb a függöny, annál jobb! A fény megzavarja (a már említett) melatonin termelődését. Ez is oka annak, hogy a hosszú nyári estéken gyakran sokkal aktívabbak vagyunk mint a karácsonyi időszakban. Lefekvés előtt kapcsolj le néhány fényforrást, pl. moss fogat sötétben. Így is küldheted a jeleket a szervezetednek: itt az alvásidő.

Figyelj rá, mit eszel és iszol

Tudtad, hogy az esti alkoholfogyasztás pont az ellenkező hatást váltja ki, mint amire számítanánk? Könnyebben el tudunk aludni, viszont az alvás minősége jelentősen romlik. Nem beszélve arról, hogy érezzük magunkat másnap... Iktassuk ki a kávét és más koffein- és/vagy cukortartalmú italokat, mint a kóla vagy az energiaitalok. A koffein hatása órákig tarthat. A későn elfogyasztott zsíros vagy fűszeres ételek arra kényszerítik a gyomrunkat, hogy "éjszakai műszakban" dolgozzon. Emiatt testünk aktív marad és nem tudunk elaludni. Mellesleg az egy bögre meleg tej tényleg működik! A tej triptofánt tartalmaz, mely megfelelő anyagot ad a szervezetnek a melatonin termeléséhez.

Mely tippeket használod már most is?

Forrás: Alpine Hearing Protection

Aktuális

Hallásvédő, fülvédő és fejhallgató

2018. 11. 12.

A füldugók általában jól ismertek, de a fülvédőket sokan nem tudják hova tenni. A fülvédők egyszerűen megfogalmazva olyan eszközök, melyek lefedik a füleket. De többféle változatuk van és köztük nagyok a különbségek, más egy építkezéseken használt fültok és egy zenehallgatáshoz való fejhallgató. Épp azért született ez a cikk, hogy különbséget tegyünk a hallásvédő, a fülvédő és a fejhallgató között.

Fültok babáknak? A hallásvédelem fontos!

2018. 11. 04.

Egy normál terhesség esetén a a szülőknek általában 40 hetet kell várni arra, hogy üdvözöljék a kis csodát. Innentől az élet azonnal gyökeresen megváltozik. A kórházból kilépve anyává és apává váltok. Ne vesztegessétek az időt, éljetek át minden gyönyörű pillanatot a kicsivel, mert az idő csak úgy repül. Természetesen minden gondoskodást meg akartok adni az egyetlen picinyeteknek, amit csak lehet, és a hallásvédelem egy tökéletes példa erre.

Fedezd fel a füldugók jellemzőit!

2018. 10. 29.

Képzeljünk el egy szép nyári napot, amikor semmi másra nem vágyunk, mint kiszabadulni a lakásból. Természetesen egy csomó dolgot csinálhatnánk. Felfrissülhetnénk megmártózva egy medencében vagy túrázhatnánk az erdőben? Egy motoros kirándulás vagy piknik a parkban? Hogy egy gyönyörű frázissal éljünk: "Az élet döntések sorozata". Rengeteg a lehetőség, de a személyes preferenciák érvényesülnek. Ez hasonló, mint kiválasztani a megfelelő füldugót. Mit is keresel pontosan?

A tökéletes alvópóz a jobb alvásért

2018. 10. 22.

Ebben a cikkben az alvásról és a legjobb alvó pozícióról beszélünk. Te is olyan ember vagy, aki képes órákig ágyban maradni némi extra szundiért? Vagy elég 5-6 óra pihenés is? Hogy kinek hány óra alvásra van szüksége, egyénenként nagyon eltérő lehet. Néhány ember tényleg 8 óra alvást igények, másoknak pedig ennél kevesebb is elég ahhoz, hogy másnap frissek legyenek. Az alvással töltött órák száma mellett a fekvőhelyzet is rendkívül fontos. Melyik a tökéletes alvópóz?

Ártalmas lehet füldugóval a fülünkben aludni?

2018. 10. 12.

Majdnem mindenki ismer a környezetében olyan embert, aki bárhol és minden lehetséges vagy lehetetlen helyzetben képes elaludni. Egy székre támaszkodva, összepréselődve a repülőn vagy fejjel lefelé egy kanapén. Néha feltesszük magunknak a kérdést: hogy lehetséges ez és nekem miért nem megy? Sajnos nem mindenkit áldott meg a sors ilyen „ajándékkal”, ezért más eszközökhöz kell folyamodnunk egy kellemes alvásért. Ezért manapság egyre többen alszanak füldugóval, de mennyire jó a füleknek, ha minden éjjel így alszunk?

Kapcsolódó termékek

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

Alpine SleepSoft - Füldugó alváshoz, tanuláshoz

4.490Ft

Termékjellemzők: Tompítja a környezeti zajokat és a horkolás hangját Rendkívül kényelmes termoplasztikus anyagból készül A csengő, a riasztó..

Instant Éjszaka - Alvómaszk

Instant Éjszaka - Alvómaszk

7.490Ft

Pihenjen bárhol kényelmesen. Most füldugóval kedvezményes áron. Az ár bevezető ár. Hol és mikor érdemes az Instant Éjszaka Alvómaszkot használni..