Motoros bukósisak teszt - Az egyes sisakok jellemzői 1


SCHUBERTH R1

ADAC-értékelés: 4,2

Halk, túrasportra alkalmas bukósisak, teljesen felszerelt és nincsenek kirívó hiányosságai.

Erő‘sségei

  • Jó rezgéscsillapító tulajdonság fő‘leg az állnál
  • Jó ütésálló és karcolás gátló plexi
  • Aerodinamikailag semleges
  • A teszt leghalkabb sisakja: 100 km/h sebességnél 84 dB a zaj
  • Kényelmes, jó kialakítású belső‘ rész
  • Kimagasló felszereltség (pl.: napellenző‘, ezért kapott 5,5-ös értékelést a felszereltség teszten)
  • Jól kidolgozott
  • Kiváló használati útmutató
  • Hatékony fej- és plexiszellő‘zés
  • Könnyen cserélhető‘ plexi
  • Szemüvegeseknek is tökéletes

Hiányosságai

  • Viszonylag nagy súly (közepes méretben 1500 g)
  • A környezeti zajokat gyengén csillapítja
  • A viszonylag szőąk gallér és vastag szivacsozás, amitő‘l nehézkessé válik a sisak felvétele
  • Huzat az arc alsó részénél, amit a nyakon is lehet érezni
  • Nem mindegyik sisak zárt rendesen az eső‘teszten
  • Dupla-D állszíjzár a merev övekkel nehezen kezelhető‘
  • A plexi alsó részének nincs pereme, ezért a plexi nehezebben kezelhető‘, megszokás kérdése


SCHUBERTH S1pro

ADAC-értékelés: 4,3

Nagyon halk, túrasportra alkalmas bukósisak, teljesen felszerelt, viszont nem pehelysúlyú.

Erő‘sségei

  • Jó rezgéscsillapító képesség
  • Duplaplexis (Pinlock) jó ütésálló és karcolás gátló
  • Aerodinamikailag semleges
  • Nagyon halk: 100 km/h sebességnél 84 db a környezeti zaj
  • Kényelmes, jó belső‘ kialakítás
  • Jól felszerelt, napellenző‘vel együtt
  • Jól kidolgozott
  • Kiváló használati útmutató
  • Hatékony fej- és plexiszellő‘zés
  • Könnyen cserélhető‘ plexi
  • Szemüvegeseknek is tökéletes

Hiányosságai

  • Nagy tömeg (a közepes méretőą 1586 g)
  • A környezeti zajokat gyengén csillapítja
  • A viszonylag szőąk gallér és vastag szivacsozás, amitő‘l nehézkessé válik a sisak felvétele
  • Huzat az arc alsó részénél, amit a nyakon is lehet érezni
  • Nem mindegyik sisak zárt rendesen az eső‘teszten
  • Dupla-D állszíjzár a merev övekkel nehezen kezelhető‘
  • Állandó huzat a szem környékén, változtatható a zajszzőąrő‘ szivacs behelyezésével (hozzátartozik az alapcsomaghoz)

A legfontosabb kialakításbeli különbségek az S1pro és a régebbi S1 modell között:

  • Az S1pro plexi rendelkezik alsó peremmel, ezért könnyebben kezelhető‘. A plexije felhasználható a régebbi S1 modellhez is.
  • Belső‘ ütésálló plexiréteg az S1pro-ban
  • Napellenző‘ könnyen használható a sisak peremének bal oldaláról
  • Könnyen alakítható a gallér rész a zajszőąrő‘ szivacs kivételével


UVEX Helix RS 750

ADAC-értékelés: 3,9

Nagyon könnyőą, egyszerőą sportsisak jó rezgéscsillapító tulajdonsággal.

Erő‘sségei

  • A legbiztonságosabb sisak a balesetvédelem teszten
  • A legjobb rezgéscsillapító tulajdonságú a teszten
  • Messze a legkönnyebb sisak a teszten (a középső‘ méretőą 1066 g)
  • Általánosan jó plexitulajdonságok, különösen magas karcolás gátló tulajdonság
  • Jól hallható a környezeti zaj
  • Könnyen le- és felvehető‘
  • Jó látótér, fő‘leg a sportolás közbeni fejtartásnál
  • Csak kismértékőą huzat
  • Könnyen tisztítható
  • Könnyőą plexikezelés

Hiányosságai

  • Nagyon hangos sisak: 100 km/h sebességnél 92 dB
  • Egyszerőą belső‘ kialakítás
  • Az eső‘teszten gyenge teljesítmény, fő‘leg a sisak tetején a szellő‘ző‘nél nem zár rendesen
  • A szellő‘zés nem mőąködik elég hatékonyan
  • Kialakításában gyengébb
  • Nagyon rövid használati útmutató
  • Szemüvegesek nehezen használják
  • A plexicsere mechanikája nehézkes


X-Lite X-602

ADAC-értékelés: 3,8

Kompakt sportsisak jó rezgéscsillapítással és látótérrel.

Erő‘sségei

  • Jó rezgéscsillapító tulajdonságú
  • Nagyon megbízható a tisztítási teszten
  • Duplaplexis (Pinlock) jó ütésálló és karcolás gátló
  • A legkönnyebb sisak 1400 grammal
  • Nagy látótér (a belső‘plexi kialakítási miatt)
  • Jól kialakított
  • Jól tisztítható
  • Jó használati útmutató
  • Szemüvegeseknek is
  • Rövid gyakorlás után könnyőą a plexicsere, stabilan felhelyezhető‘ plexi

Hiányosságai

  • Nagyon hangos a szélzaj (100 km/h sebességnél 92 dB)
  • Kisebb hiányosságok a karcolás gátlón
  • Az áll és a száj területein kevés a hely
  • Nagy hiányosságok mutatkoznak az eső‘tesztnél (szellő‘zés a sisak tetején nem zár)
  • A fej- és plexiszellő‘zés nem mőąködik elég hatékonyan
  • A plexi közepén található perem zavarja a kilátást, ha a plexi nyitott állapotban van

<< Elő‘ző‘ cikk Következő‘ cikk >>

Aktuális

A gyerekeket meg kell tanítani a hallásvédelemre

2018. 07. 15.

Minél előbb tanulják meg ezt a fontos szokást, annál jobb.

6 inspiráló tipp a bakancslistánkra: csak egyszer élsz!

2018. 07. 09.

Egy távoli országban nyaralás, egy teljesen új autó, vagy csak egy új kanapé. Álmodozás olyan termékekről, szolgáltatásokról vagy lehetőségekről, melyek csak akkor merülhetnek fel, ha milliomosokká válunk. Mit tennél, ha hirtelen egy halom pénzt nyernél? Álmodozni és fantáziálni a lehetőségekről nagyon izgalmas, hiszen a határ a csillagos ég. De az álmok nem válnak valóra, ha nem nyerjük meg rá a pénzt. Bár kevés esély van rá, hogy hirtelen milliomosok legyünk, sosem baj, ha álmodozunk és célokat tűzünk ki magunk elé. Készítsünk bakancslistát, kövessük a szívünket és váltsuk valóra álmainkat.

Hangszigetelő füldugók a tökéletes csendért

2018. 07. 02.

Időről időre mindenkinek szüksége van egy kis békére és nyugalomra. Például, amikor próbálunk koncentrálni a munkahelyen. Miközben a kollégák már egyértelműen megkezdték a hétvégéjüket. Vagy amikor szeretnénk már elaludni, de a szomszéd gyerekei a kert egyik végéből a másikba kiabálnak. Ilyenkor azt kívánjuk, bárcsak léteznének hangszigetelő füldugók. Olyan, ami kívül tart minden kellemetlen zajt. Van ilyen füldugó?

Véd a bukósisak a túlzott zajtól?

2018. 06. 25.

Nyilvánvaló, hogy a biztonság érdekében szükség van egy jó motoros bukósisakra. Azonban a fülek ugyanúgy védelemre szorulnak motorozásnál. A szélzaj hangja motorozáskor elérheti a 115 dB-t a bukósisak alatt – és ne felejtsük el, hogy a 85 dB feletti zajok halláskárosodást okozhatnak. Sőt, könnyebben elfáradunk, és nem tudjuk a kommunikátort sem használni a túlzott zaj miatt. Tehát a szélzaj egy eléggé központi téma a motorosoknál.

HSP: füldugó és hiperérzékenység

2018. 06. 18.

Esther egy hiperérzékeny személy (highly sensitive person - HSP). Mesél nekünk, milyen az, amikor túlzott stimuláció éri. "Rendszeresen a külső ingerektől stimulálva ébredek. A zászlórudat csapkodják a fémkábelek. Sikítozó gyerekek rohangálnak kint. A mosógép hangja. A kutya lába kopog a padlón. Vagy kint ugatnak. És a szelet még nem is említettem..."

Kapcsolódó termékek

0Ft

..