Motoros bukósisak teszt - Módszer: Így teszteltünk


Arról szólt a teszt, hogy az aktuális, nagyon menő‘ zárt bukósisakokat teszteljük a 280 és 480 Euro közötti középső‘ árkategóriából (és az ECE-R 22.05 teszten is átmentek). A tesztmeneteken az ADAC tesztelő‘i mind különböző‘ cégek motorjaival mentek.

Passzív védelem/Balesetvédelem (összértékelésben 30%)

Rezgéscsillapítás: Az ECE-R 22.05-ös vizsga alapján az ADAC teszten is 54-es és 60-as méret közötti sisakoknál vizsgálták a rezgéscsillapító tulajdonságot. A tesztelő‘k három becsapódási pontot emeltek ki, melyek baleseteknél a legtöbbször elő‘fordulnak: jobb homlok rész, bal felső‘ orr rész és jobb tarkó rész. Hasonlóképpen tesztelték az állvédő‘ szíjat is. A teszten a fent említett részekre koncentrálva különböző‘ baleseteket szimuláltak, mint például sík becsapódás a talajon vagy a járdaszegélyre történő‘ becsapódás, 27 km/h (azaz 7,5 m/s) becsapódási sebességgel. Maximális gyorsulásra törekedtek, hogy a becsapódási ponton a tesztfej pontosan érzékelje a történteket és így egy új mértéket vezettek be, az úgynevezett HIC-et (Head injury criterion, fejsérülési kritérium), ami a fejsérülés mértékét adja meg.

Sisaksúly: Lemérték a tesztben szereplő‘ összes, különböző‘ méretőą sisakot és így számoltak egy középértéket. Ez a középérték befolyásolta a teszt eredményét.

Aktív védelem/Látás (összértékelésben 20%)

Plexi ütésálló tulajdonsága: a braunschweigi Fizikai-Technikai Intézet a DIN EN 168 alapján tesztelte az ADAC-nak a plexik ütésálló tulajdonságát. Az értékelés mértékét az ütésmentes idő‘ mérése adta. Továbbá sok tesztmenetet 5 °C-os külső‘ hő‘mérsékleten végeztek. A tesztvezető‘k személyes értékelései és az eső‘teszten mért eredmények szintén beleszámítottak a végső‘ értékelésbe.

A plexi karcolásgátló tulajdonsága: a Fizikai-Technikai Intézet kutatói az ECE-R 22.05 alapján egy erő‘s homokpermet teszt után szórt fénnyel világították meg a plexit.

Látómező‘: több tesztvezető‘ is tesztelt és értékelt egy sisakot, hogy a sisak vagy a plexi okoz-e bármilyen fajta látásakadályt a vezető‘nek.

Aerodinamika/Zaj (összértékelésben 20%)

Aerodinamikai tulajdonságok: Az aerodinamikai tulajdonságok méréseit egy szélcsatornában végezték el az ADAC tesztelő‘i. A dummy terheléses mérés segítségével a motorost 160 km/h széllökés érte. Az értékelés a terheléses mérés eredményeibő‘l született különböző‘ fejtartásokkal.

Zajszint: Szintén a szélcsatornában végezték el a sisakok zajszőąrését. A tesztalanyokra tökéletesen passzoló sisakot adtak és 100 – 130 km/h órás széllökés érte ő‘ket. Továbbá 200 km/h sebességőą tesztmeneteken is értékelték a vezető‘k a sisakok zajszőąrését.

Környezeti zaj: a környezeti zaj mértékét különböző‘ tesztmenetek során értékelték a vezető‘k.

Kezelhető‘ség/Kényelem (összértékelésben 30%)

A kezelhető‘séget és kényelmet a vezető‘k a tesztmenetek során vagy állva értékelték. Részletesen a következő‘ kérdésekre kellett választ adniuk:

Sisak

  • Kényelmes viselés/Kialakítás
  • Sisak le-/felvétele, Állpánt kezelhető‘sége
  • Huzatosság/Menetszél
  • Eső‘álló tulajdonság (Vízálló)
  • Fejszellő‘zés
  • Kidolgozás
  • Tisztítási lehető‘ségek (pl.: kivehető‘ belső‘ párnázás)
  • Használati útmutató
  • Alkalmasság szemüvegeseknek (szemüveg le-/felvehető‘)

Zár/Állpánt

  • Zár mőąködése
  • Zár beállítása (Állpánt hosszának állíthatósága)
  • Állpánt párnázása

Plexi

  • Plexi cserélhető‘sége
  • Plexi mőąködése
  • Plexiszerkezet mőąködése (minő‘sége és állíthatósága)
  • Plexi szellő‘zése (hatása és kezelhető‘sége)

 << Elő‘ző‘ cikk

Aktuális

Egy Baby Boomer útja a halláskárosodás felé

2019. 07. 17.

Nagyon büszke voltam a HIFI-mre. Darabról-darabra állítottam össze az eBay-en talált klasszikus erősítőtől a speciális lejátszóig, mely több mint 1000 dollárba került. A CD lejátszó egy mérnöki csoda volt és minden egyes részét jól ismertem.

A 13 éves lány tanulmánya: A kézszárító árthat a gyerekek fülének?

2019. 07. 15.

Nora Keegan, a 13 éves kanadai lány feltett egy kérdést: Vajon a kézszárító ártalmas a gyerekek füleinek? Úgy döntött, utánajár a dolognak, és tanulmánya végül a Paediatrics & Child Health folyóiratban jelent meg.

Mi az a repülőgép fül és mit tehetünk ellene?

2019. 07. 07.

A repülőgép fül az a jelenség, amikor a külső környezetben és a középfülben lévő légnyomás eltér, ennek egyensúlytalansága pedig stresszt gyakorol a dobhártyára. Repülőgép fület tapasztalhatsz, amikor a repülő fel- vagy leszáll. A hirtelen fellépő magasságkülönbség miatt megváltozik a légnyomás, ennek hatására alakul ki a repülőgép fül.

Hogyan akadályozd meg a hallásvesztést fesztiválszezonban és utána?

2019. 07. 01.

Nyár van, szikrázó napsütés, egy jeges ital a kezedben. Kedvenc zenekarod lép éppen a színpadra és a tömeg őrjöngése magával ragad téged is. A melletted álló hangfalakból az élet szikrája áramlik beléd, a basszust pedig egész testeden keresztül érzed. Ez pontosan úgy hangzik, mint a tökéletes nyári koncert – amíg haza nem mész, és észre nem veszed a csengést a füleidben. Ha több koncertre is mész az idei fesztiválszezonban, szükséges realizálnod, mennyire fontos a hangos zene okozta halláskárosodás megelőzése.

Mi történik a fülben, amikor a gyermek hangos zajt hall?

2019. 06. 23.

A tizenhárom éves Theodore mindig is egészséges gyerek volt – videójátékok, iskola, kikapcsolódás. Legnagyobb szenvedélye a hegedű és a klasszikus zongora. De néhány hónapja édesanyja, Marina azt vette észre, hogy Theodore a füléhez kap.

Kapcsolódó termékek

0Ft

..