Motoros bukósisak teszt - Módszer: Így teszteltünk


Arról szólt a teszt, hogy az aktuális, nagyon menő‘ zárt bukósisakokat teszteljük a 280 és 480 Euro közötti középső‘ árkategóriából (és az ECE-R 22.05 teszten is átmentek). A tesztmeneteken az ADAC tesztelő‘i mind különböző‘ cégek motorjaival mentek.

Passzív védelem/Balesetvédelem (összértékelésben 30%)

Rezgéscsillapítás: Az ECE-R 22.05-ös vizsga alapján az ADAC teszten is 54-es és 60-as méret közötti sisakoknál vizsgálták a rezgéscsillapító tulajdonságot. A tesztelő‘k három becsapódási pontot emeltek ki, melyek baleseteknél a legtöbbször elő‘fordulnak: jobb homlok rész, bal felső‘ orr rész és jobb tarkó rész. Hasonlóképpen tesztelték az állvédő‘ szíjat is. A teszten a fent említett részekre koncentrálva különböző‘ baleseteket szimuláltak, mint például sík becsapódás a talajon vagy a járdaszegélyre történő‘ becsapódás, 27 km/h (azaz 7,5 m/s) becsapódási sebességgel. Maximális gyorsulásra törekedtek, hogy a becsapódási ponton a tesztfej pontosan érzékelje a történteket és így egy új mértéket vezettek be, az úgynevezett HIC-et (Head injury criterion, fejsérülési kritérium), ami a fejsérülés mértékét adja meg.

Sisaksúly: Lemérték a tesztben szereplő‘ összes, különböző‘ méretőą sisakot és így számoltak egy középértéket. Ez a középérték befolyásolta a teszt eredményét.

Aktív védelem/Látás (összértékelésben 20%)

Plexi ütésálló tulajdonsága: a braunschweigi Fizikai-Technikai Intézet a DIN EN 168 alapján tesztelte az ADAC-nak a plexik ütésálló tulajdonságát. Az értékelés mértékét az ütésmentes idő‘ mérése adta. Továbbá sok tesztmenetet 5 °C-os külső‘ hő‘mérsékleten végeztek. A tesztvezető‘k személyes értékelései és az eső‘teszten mért eredmények szintén beleszámítottak a végső‘ értékelésbe.

A plexi karcolásgátló tulajdonsága: a Fizikai-Technikai Intézet kutatói az ECE-R 22.05 alapján egy erő‘s homokpermet teszt után szórt fénnyel világították meg a plexit.

Látómező‘: több tesztvezető‘ is tesztelt és értékelt egy sisakot, hogy a sisak vagy a plexi okoz-e bármilyen fajta látásakadályt a vezető‘nek.

Aerodinamika/Zaj (összértékelésben 20%)

Aerodinamikai tulajdonságok: Az aerodinamikai tulajdonságok méréseit egy szélcsatornában végezték el az ADAC tesztelő‘i. A dummy terheléses mérés segítségével a motorost 160 km/h széllökés érte. Az értékelés a terheléses mérés eredményeibő‘l született különböző‘ fejtartásokkal.

Zajszint: Szintén a szélcsatornában végezték el a sisakok zajszőąrését. A tesztalanyokra tökéletesen passzoló sisakot adtak és 100 – 130 km/h órás széllökés érte ő‘ket. Továbbá 200 km/h sebességőą tesztmeneteken is értékelték a vezető‘k a sisakok zajszőąrését.

Környezeti zaj: a környezeti zaj mértékét különböző‘ tesztmenetek során értékelték a vezető‘k.

Kezelhető‘ség/Kényelem (összértékelésben 30%)

A kezelhető‘séget és kényelmet a vezető‘k a tesztmenetek során vagy állva értékelték. Részletesen a következő‘ kérdésekre kellett választ adniuk:

Sisak

  • Kényelmes viselés/Kialakítás
  • Sisak le-/felvétele, Állpánt kezelhető‘sége
  • Huzatosság/Menetszél
  • Eső‘álló tulajdonság (Vízálló)
  • Fejszellő‘zés
  • Kidolgozás
  • Tisztítási lehető‘ségek (pl.: kivehető‘ belső‘ párnázás)
  • Használati útmutató
  • Alkalmasság szemüvegeseknek (szemüveg le-/felvehető‘)

Zár/Állpánt

  • Zár mőąködése
  • Zár beállítása (Állpánt hosszának állíthatósága)
  • Állpánt párnázása

Plexi

  • Plexi cserélhető‘sége
  • Plexi mőąködése
  • Plexiszerkezet mőąködése (minő‘sége és állíthatósága)
  • Plexi szellő‘zése (hatása és kezelhető‘sége)

 << Elő‘ző‘ cikk

Aktuális

Ártalmas lehet füldugóval a fülünkben aludni?

2018. 10. 12.

Majdnem mindenki ismer a környezetében olyan embert, aki bárhol és minden lehetséges vagy lehetetlen helyzetben képes elaludni. Egy székre támaszkodva, összepréselődve a repülőn vagy fejjel lefelé egy kanapén. Néha feltesszük magunknak a kérdést: hogy lehetséges ez és nekem miért nem megy? Sajnos nem mindenkit áldott meg a sors ilyen „ajándékkal”, ezért más eszközökhöz kell folyamodnunk egy kellemes alvásért. Ezért manapság egyre többen alszanak füldugóval, de mennyire jó a füleknek, ha minden éjjel így alszunk?

Miért olyan hangos a mozi?

2018. 10. 08.

Megvan már a jegyed a következő filmre, melyet moziban nézel meg? Hétről-hétre jönnek ki az izgalmas újdonságok, így a mozi méltán népszerű program. A mozilátogatás általában sikeres estét ígér, a hatalmas képernyő és a telt hangzás miatt a film különösen intenzív élményt nyújt. Egyes moziknál ez az intenzitás néha már egy kicsit túl jó is. A képi és hangtechnikai elemek kombinációja fokozza a hatást, mégis sokan kérdezik, miért kell ennyire hangosnak lennie.

Autizmus és hallásvédő

2018. 10. 01.

A hangokra való túlérzékenység nagyon gyakori az autizmussal élők körében. Ha túlérzékeny vagy a hangokra, egy hallásvédő segítségedre lehet. Például munkahelyen vagy amikor a városban sétálsz. A zaj kizárásával kevesebb inger ér. Az Alpine-nál rendszeresen kapunk kérdéseket autizmussal élő emberektől. Így kerültünk kapcsolatba a 23 éves Alex-szel. Alex szintén túlérzékeny a hangokra az autizmusa miatt. A hallásvédővel kapcsolatos tapasztalatairól kérdeztük, hogy mennyire csökkentette a körülötte lévő ingerek hatását. "A füldugók számos esetben megoldást nyújtanak." – mondja Alex.

5 praktikus tipp az előléptetéshez

2018. 09. 17.

Egy jó kezdet már fél siker. Ezért teszünk fogadalmakat, nem igaz? Indítsd az őszt ezekkel a tippekkel, javítsd a koncentrációd és hatékonyabb légy a munkádban. Használd őket az év végi hajrában, hogy kitűnj a munkahelyeden. (És akár még azt az előléptetést is sikerül megcsípni.)

Miért használnak a zenészek füldugót?

2018. 09. 10.

Bárkit tekinthetünk zenésznek, aki zenél. Akár hivatásos fellépő, akár diák, aki hobbiból játszik zongorán. Mind különböző típusú zenészek. Zenész a gitáros, a zongorista, de ugyanúgy zenész a DJ és az énekes is. Amikor ők összeállnak, bandáról vagy zenekarról beszélhetünk. Minden zenész számára előnyt jelent egy füldugó, mely megvédi a hallását vagy javítja a teljesítményét.

Kapcsolódó termékek

0Ft

..