Ártalmas lehet füldugóval a fülünkben aludni?


Majdnem mindenki ismer a környezetében olyan embert, aki bárhol és minden lehetséges vagy lehetetlen helyzetben képes elaludni. Egy székre támaszkodva, összepréselődve a repülőn vagy fejjel lefelé egy kanapén. Néha feltesszük magunknak a kérdést: hogy lehetséges ez és nekem miért nem megy? Sajnos nem mindenkit áldott meg a sors ilyen „ajándékkal”, ezért más eszközökhöz kell folyamodnunk egy kellemes alvásért. Ezért manapság egyre többen alszanak füldugóval, de mennyire jó a füleknek, ha minden éjjel így alszunk?

Nem tudok aludni

Helyezkedés és forgolódás, bárányok számlálása, nem tudunk elaludni vagy egyszerűen megőrülünk már a zajos szomszédtól vagy a horkoló partnerünktől. Ez igencsak úgy hangzik mint az álmatlanság vagy inszomnia, ahogy az orvosi nyelv hívja. Az álmatlanságnak különböző típusai vannak, okai pedig nagyon különbözőek lehetnek. Okozhatja például feszültség és stressz, túlzott alkoholfogyasztás, fizikai vagy hormonális rendellenesség. Néha a kiváltó ok nem derül ki vagy bizonyos szokásokhoz kapcsolódik.

Egyértelmű, hogy az álmatlanság kellemetlen panaszokat okoz és hatással van a mindennapi életre. Logikus tehát, hogy az álmatlanság kezelésére keresünk valamilyen megoldást vagy terméket, mely elősegíti a nyugodt éjszakai pihenést. A mi tippünk: próbálj ki egy alváshoz való füldugót, így nyugodtabb lehet az éjszakád. Alvásra többfajta füldugó létezik, hab füldugók vagy szűrős füldugók. A hatásuk és a használatuk nagyon eltérő lehet. Ezekről az egyes termékek adatlapján olvashatsz bővebben.

Ne aggódj: ártalmatlan

Természetesen az álmatlanság tüneteinek enyhítésére kipróbálod valamelyik alváshoz ajánlott füldugót. Majd levonod a következtetéseket. És amikor már minden nap valamit a füledbe helyezel, érthető, hogy felmerül a kérdés, veszélyes, káros vagy rossz e a fülednek, jár-e valamilyen kockázattal mindez. Teljesen logikus kérdés, de nem kell aggódnod. A füldugók napi használata nem jelent veszélyt. Ezt orvosok is megerősítik. Ha az ember tisztán tartja a füldugót és megfelelően kezeli azt, nincs miért aggódni. Tehát nem ártalmas és nem is káros.

Napi higiénia

Ha naponta használunk füldugót, fontos egy bizonyos fokú higiénia betartása. Javasolt a szűrős füldugók napi/rendszeres tisztítása langyos vízzel és szappannal. Ezenkívül az Alpine SleepSoft füldugót speciális puha szűrői miatt a hozzá tartozó Alpine Cleanerrel is tisztítani kell. Ez egy kis tisztítópálca, mely a fülzsír eltávolításához használható. Így a füldugók hosszabb élettartamúak és a fül számára is higiénikusabbak.

Forrás: Alpine Hearing Protection

Aktuális

Koncentráció az osztályban: 10-ből 1 gyermek fültokot visel

2020. 11. 13.

Egyre gyakrabban látható, hogy gyermekek fültokot viselnek az osztályban. Persze nem azt a típust, melyből zene szól, hanem speciális hallásvédőt. A gyerekek kevésbé kalandoznak el és jobban tudnak koncentrálni. A kutatások szerint ez javítja az iskolai teljesítményt. Azokban az iskolákban, ahol fültokot bocsátanak a diákok rendelkezésére, ez nagyon jól működik. És sok szülő is vásárol a gyermekének fültokot az iskolában használni. Hollandiában a gyerekek 10-15 százaléka visel hallásvédőt, hogy jobban tudjon koncentrálni az osztályban. A népszerűsége pedig egyre csak növekszik. Vajon miért van ez?

Vess véget a horkolásnak: 10 tipp

2020. 11. 02.

Horkolás. A horkolás egy tartós kellemetlenség, mely világszerte több millió ember kialvatlanságáért felelős. És mivel ilyen sokan szenvednek a horkolás miatt alváshiánytól, évente számtalan tanulmány, tucatnyi önsegítő könyv és rengeteg csodaszer jelenik meg a piacon. Minden, amivel véget vethetünk ennek a bosszantó problémának. Végeredményben arról nincs vita, hogy a horkolás egészségtelen. Összegyűjtöttük a legjobb tippeket és trükköket a horkolás elleni küzdelemhez. És van egy tizedik bónusz tippünk, melyet különösen a horkolással élők párjainak ajánlunk.

Hogy befolyásolja az óraátállítás az alvást és az egészséget?

2020. 10. 19.

Hétvégén visszaállítjuk 60 perccel az óráinkat. A nyári időszámítás hivatalosan október 25-én ér véget, amikor hajnali 3-kor visszaállítjuk az órákat 2-re. Lehet, hogy már alig várod, hogy egy órával többet alhass aznap, de a pihenés mennyisége részben az alvási szokásainktól függ. Ha azok közé tartozol, akik az ébresztőig nem kelnek fel, akkor némi extra pihenés várhat rád, de csakis akkor, ha a szokott időben fekszel le.

4 gyakori tévhit a hallásromlásról

2020. 10. 05.

Számos tévhit él az emberekben a halláscsökkenésről, a hallókészülékekről, és arról, hogyan befolyásolhatja az életünket a hallásromlás.

COVID-19 és halláskárosodás: Amit eddig tudunk

2020. 09. 21.

A COVID-19-et, vagyis a koronavírust már számos hosszútávú szövődménnyel kapcsolatba hozták, ezek közül néhány példa a szívkárosodás, a tüdőkárosodás és a neurológiai rendellenességek. Az egyik kutatási terület azt vizsgálja, hogy halláskárosodás és fülzúgás kialakulhat-e a koronavírus fertőzés miatt, esetleg annak tüneteként, vagy szövődményeként napokkal vagy hetekkel később.