Egészséges rutin tinnitus mellett


Fülzúgással élni nem könnyű és jelenleg nincs rá gyógymód, ezért bármi, amivel minimalizálhatod, jelentősen javíthatja az életminőséged és megér minden időt, erőfeszítést.

Miután megtalálod a legjobb relaxációs és stresszkezelési technikákat, szentelj időt arra, hogy a mindennapi rutinodba építsd őket, hiszen ez a kulcs az egészséges és pozitív életmódhoz. Az egészséges szokások rutinná tételétől képessé válsz kontrollálni a jóllétedet, alacsonyan tartani a stressz szintjét és javítani az életminőségedet a tinnitusszal.

Számos módszer létezik a relaxációra és a stressz csökkentése mellett, de személyenként eltérő, hogy kinek melyik válik be. Itt találhatsz néhány fülzúgásnál ajánlott egészséges szokást, melyeket érdemes a napirendedbe építened.

Egészséges szokások tinnitus esetén:

  • Relaxációs technikák
  • Meditáció
  • Hangterápia
  • Elfoglaltságok és hobbik
  • Diéta
  • Edzés
  • Zenehallgatás
  • Olvasás

Az egészséges tinnitus rutin megteremtésének legnehezebb része a kezdeti időszak, de mint minden új szokás esetén, ha az első héten túl vagy, utána könnyebb. Megtartani a rutint kihívást jelent, de itt van néhány tipp, hogy biztosan ne add fel.

5 tipp az egészséges rutin megtartásához:

  1. Írd le a céljaidat
    Amikor napi vagy heti rendszerességgel látod leírva őket, az átlátható struktúrát könnyebb feldolgozni, és ez a módszer növeli a siker esélyét is.
  2. Jelöld a folyamatot naptárban
    A haladás vizuális reprezentációja és az egyre több sikeres nap segít motiváltnak maradnod.
  3. Légy rugalmas
    Ugyanazt az általános rutint követni ideális, de gyakran előfordul, hogy rugalmasnak kell lenned, egy-egy ilyen helyzet enyhít a merev napirend okozta nyomáson.
  4. Támogatói rendszer
    Oszd meg a céljaidat és a sikereidet barátaiddal, családtagjaiddal, valamint a tinnitus közösség hasonló gondolkodású embereivel. A támogatói hálózat kiépítése segíthet megtartani a szokásokat.
  5. Ne keress kifogásokat
    Ne hagyd, hogy egy-egy kifogás kizökkentsen az általad kialakított pozitív rutinból, légy következetes, mert hosszú távon ez vezet előnyökhöz.

Írta: Nic Wray

Forrás: www.tinnitus.org.uk

Aktuális

10 jel arra, hogy halláskárosodásod lehet

2022. 07. 08.

Minden egészségügyi problémára igaz, hogy minél előbb kezeljük, annál jobb. Igaz ez a halláskárosodásra is. Íme 10 gyakori jel, melyek utalhatnak lehetséges halláskárosodásra.

Hallásvédők nyárra

2022. 06. 14.

Minden évszaknak megvannak a legjellemzőbb tevékenységei. A nyár különösen sűrű időszak lehet a szabadtéri programok, utazások, nyaralások és fesztiválok miatt. Mivel az Alpine rengeteg különböző élethelyzetre kínál hallásvédőket, így több olyan termékkel találkozhatunk, melyek jelentősen megkönnyítik és felhőtlenül élménytelivé tehetek az idei nyarunkat.

Gyerekek és úszós füldugók: Amit tudni érdemes

2021. 07. 02.

Sok család számára a nyári szórakozás nagy részét képezi, amikor a kertben vagy bárhol máshol csobbannak egyet a medencében, vagy ellátogatnak a legközelebbi strandra, hogy lehűtsék magukat a vízben. A fülproblémákkal küzdő gyermekek számára gyakran javasolják a úszáshoz alkalmas füldugók használatát, de honnan tudhatjuk, hogy mikor és milyenre van szüksége?

COVID-19 és halláskárosodás: Mit tudunk?

2021. 03. 08.

A koronavírust mára számos hosszú távú szövődménnyel összekapcsolták, beleértve a szívkárosodást, a tüdőkárosodást és a neurológiai rendellenességeket. Az egyik feltörekvő kutatási terület témája a halláskárosodás és a fülzúgás kapcsolata a koronavírussal – akár tünetként, akár szövődményként napokkal vagy hetekkel később.

Hallás világnapja 2021: Hallásgondozás mindenkinek

2021. 03. 01.

A 2021-es hallás világnapja a World Report on Hearing elindítását jelenti, mely egy globális felhívás a halláskárosodás és a fülbetegségek egy életen át tartó kezeléséről.