Koncentráció az osztályteremben


Egyre gyakrabban látunk fülvédőt viselő gyermekeket az iskolákban. Nem azt a fajtát, melyből zene szól, hanem speciális gyermek fültokot. Kevésbé kalandoznak el a gyerekek és így jobban tudnak koncentrálni. Kutatások szerint ez javítja a teljesítményt a tanulásban. Azokban az iskolákban, ahol fültokot adnak a diákoknak, fantasztikusak az eredmények. Sok szülő vásárolja meg a hallásvédőket gyermekeinek. Úgy tűnik, egyre népszerűbbek lesznek. Miért van ez?

Könnyű elkalandozni

Néhány gyermek könnyebben elkalandozik az órákon mint mások. Közülük néhányat diagnosztizálnak is ADHD-val (figyelemhiányos hiperaktivitás) vagy ADD-val (figyelemzavar). Az ADD-seknek gondot okoz koncentrálni. Az ADHD-soknak szintén problémát jelent figyelni, de emellett hiperaktívak is. Úgy tűnik, egyre növekszik az olyan gyerekek száma, akik hasonló problémákkal küzdenek. Egyébként sem olyan furcsa, hogy egy gyereket zavarnak a körülötte zajongó osztálytársai. Emellett a tanítás sokkal személyre szabottabb mint korábban. A gyerekek kapnak egy feladatot, melyet meg kell oldaniuk. Egyesek önállóan dolgoznak, másoknak a tanár segítségére van szükségük. Az egyik gyerek belemerül az olvasásba, míg mások csoportokban dolgoznak. Néha számítógépet használnak. Sok iskolában pedig okostábla is található. Összességében ezek a dolgok növelik az figyelemzavar lehetőségét az osztályon belül.

Mozgalmas életek

A mozgalmas otthon is részei ennek a jelenségnek. Ha a szülő gyakran túl későn ér haza, a gyermek is később kerül ágyba. A tanárok szerint manapság a diákok egyre fáradtabbnak tűnnek. Emiatt pedig nem tudnak megfelelően koncentrálni. Másfelől vannak gyerekek, akik órákat töltenek játékokkal, telefonozással és kevés időt vannak szabad levegőn. Ezek a gyerekek alul-stimuláltak. A túl sok felhalmozódott energiájuk miatt nem tudnak nyugodtan ülni a házi feladatuk felett. Az aktív játékokkal és mozgással összekapcsolt tanulás gyakran jól működik náluk. A szülőknek meg kell szabniuk, hogy a gyermek félóra benti játék után aktívan töltse az időt, például biciklizzen vagy bújócskázzon. Vannak gyerekek, akik pedig túl-stimuláltak. Ők a külső hatásoktól szorongóvá vagy stresszessé válnak. A tanulás dinamikus megközelítése számukra különösen problémás. Nekik jó megoldás lehet egy fültok.

Feladattípusok közti váltás

A gyermekek természetesen nem tudnak a végtelenségig figyelni. Azonban nagy a különbség a szándékos és a kényszerített koncentráció között. Előbbi nagyon könnyen jön a gyerekeknél. Órákat képesek számítógépes játékokkal, ugróiskolával vagy rajzos és kézműves foglalkozásokkal tölteni. Ezeket a tevékenységeket maguk választják és örömmel töltenek velük időt. A házi feladat elvégzése vagy a tanárra odafigyelés viszont kényszerített koncentráció. Ezekre feladatokként tekintenek. A 6 évnél idősebb gyermekek általában 10 percig képesek összpontosítani. A 10 vagy annál idősebbek már 20 percig is tudnak figyelni. A 13 év feletti korban a gyerekek 30 percig koncentrálnak. A hallásvédő viselése növeli ezeket az időtartamokat.

Ahol sikerül koncentrálni, fontos, hogy a különböző típusú aktivitások váltsák egymást. Például egy 10 éves tanulónál 20 perc olvasás után ajánlott valamilyen oktatójáték használata. Ha a gyermek házi feladatot ír, jó, ha váltogat a tevékenységtípusok között.

Koncentráció az iskolában és otthon

Az Alpine Muffy fültokok erősek és állíthatóak. Együtt „nőnek” a gyermekkel az évek alatt. Arra is használhatóak, hogy a gyermeket védjük a hangos zajoktól, mint például a tűzijáték. Bulikon, fesztiválokon és koncerteken vagy autó- és motorversenyeken. Az Alpine Muffy fültok elérhető négyféle színben. Vagy válasszuk a vidám Alpine Muffy Smile-t.

Forrás: Alpine Hearing Protection

Aktuális

Hallásvédők nyárra

2022. 06. 14.

Minden évszaknak megvannak a legjellemzőbb tevékenységei. A nyár különösen sűrű időszak lehet a szabadtéri programok, utazások, nyaralások és fesztiválok miatt. Mivel az Alpine rengeteg különböző élethelyzetre kínál hallásvédőket, így több olyan termékkel találkozhatunk, melyek jelentősen megkönnyítik és felhőtlenül élménytelivé tehetek az idei nyarunkat.

Gyerekek és úszós füldugók: Amit tudni érdemes

2021. 07. 02.

Sok család számára a nyári szórakozás nagy részét képezi, amikor a kertben vagy bárhol máshol csobbannak egyet a medencében, vagy ellátogatnak a legközelebbi strandra, hogy lehűtsék magukat a vízben. A fülproblémákkal küzdő gyermekek számára gyakran javasolják a úszáshoz alkalmas füldugók használatát, de honnan tudhatjuk, hogy mikor és milyenre van szüksége?

COVID-19 és halláskárosodás: Mit tudunk?

2021. 03. 08.

A koronavírust mára számos hosszú távú szövődménnyel összekapcsolták, beleértve a szívkárosodást, a tüdőkárosodást és a neurológiai rendellenességeket. Az egyik feltörekvő kutatási terület témája a halláskárosodás és a fülzúgás kapcsolata a koronavírussal – akár tünetként, akár szövődményként napokkal vagy hetekkel később.

Hallás világnapja 2021: Hallásgondozás mindenkinek

2021. 03. 01.

A 2021-es hallás világnapja a World Report on Hearing elindítását jelenti, mely egy globális felhívás a halláskárosodás és a fülbetegségek egy életen át tartó kezeléséről.

A halláskárosodás hatása a kapcsolatokra

2021. 02. 05.

„Nem minden rólad szól” – ahogy mondani szokták. Ez az élet számos területére érvényes, de különösen igaz, amikor valakinek a hallása már nem olyan, mint korábban. A halláskárosodás sosem csak azt érinti, aki együtt él vele, vegyük figyelembe, hogyan hat ez a kapcsolatokra. Kutatások azt mutatják, hogy a kezeletlen halláskárosodás negatív hatással lehet a családdal és a barátokkal való kapcsolatainkra, különösen a hozzánk legközelebb állók esetében, például a párunknál.