Mi történik, ha úgy döntök, hogy 4 órát alszom naponta


Talán épp amilyen gyakran halljuk, hogy naponta 8 pohár vizet kell meginnunk, annyiszor halljuk, hogy napi 8 óra alvás az ideális. De ez is egy olyan dolog, amit nem féltünk megkérdőjelezni, mert hányszor hallottuk, hogy amit addig hittünk, nem igaz?

Sokan a múlt kreatív géniuszai közül keveset aludtak, 1-4 órát éjjel, majd napközben néhány 20-30 perces pihenőt tartottak. Ha most arra gondoltok, „hogy a fenébe csinálta, én teljesen zombi vagyok, hanem alszom”, nem vagytok egyedül. Vannak olyan agytípusok, melyek kevés alvásra képesek? Olyan dolog lehet, mely a kreatív típusokban közös vagy az alvási folyamatnak egy trükk, amiről nem tudunk?

Ki állítja, hogy 8 órát kell aludnunk és mindenki egyforma? Képzeljük el, ha csak 4 órát alszunk éjszaka, mennyi extra időnk marad bármire... Szó szerint bármire, amit szeretnénk, de egészségesek, produktívak lennénk és boldogulnánk a mindennapokban ennyi alvással?

A Bright Side egyik szerkesztője a közelmúltban úgy döntött, hogy teszteli ezt az alternatív alvási ciklust saját magán. Az alábbi videóban elmondja tapasztalatait!

Bármi lehetséges

Annak ellenére, hogy a polifikus alvás szembemegy azzal, amit eddig gondoltunk, nem jelenti, hogy nem érdemes megpróbálni. A legfurcsább talán az lenne, hogy sok időt tölthetnénk egyedül, mikor mindenki más alszik. Azonban az ötlet, hogy rengeteg időnk szabaduljon fel, nagyon csábító, különösen, ha az ember úgy érzi, nincs elég ideje.

Összeesküvés bújhat meg az alvás mögött...?

Ezt állítani talán túlzás lenne, de furcsa, hogy eddig nem hallottunk erről, csak a „8 órás éjszaka” fogalmáról. Ha olyan sok kreatív zseninél működött régen ez a rövid alvásidő, miért nem ismerjük jobban ezt az alternatív ciklust? Milyen lenne, ha a világon mindenki átállna erre a ciklusra és nem lennénk magányosak a felszabadult idő alatt sem, ráadásul extra időnk lenne olyan kihívásokkal foglalkozni, melyek megoldásra várnak.

A polifikus alvást mindenkinek ki kellene próbálnia, hogy nála működik-e. Főleg, ha úgy érzi, hogy több időre lenne szüksége a teendői elvégzésére vagy csak úgy. Felmenőink is máshogy aludtak, mint mi, talán valamilyen rejtélyt megoldanánk az alternatív alvási módszer kipróbálásával, de amíg nem próbáltuk, nem tudhatjuk.

Ahogy a videóban is említik, alaposan járjunk utána a módszernek, mielőtt kipróbálnánk, és legyünk tudatában annak, hogy az átmeneti időszakban felmerülhetnek kellemetlenségek.

Az „aludj, amikor jól esik” sokkal jobban hangzik, mint az „aludj, amikor aludnod kell”!

Forrás: truththeory.com

Aktuális

Koncentráció az osztályban: 10-ből 1 gyermek fültokot visel

2020. 11. 13.

Egyre gyakrabban látható, hogy gyermekek fültokot viselnek az osztályban. Persze nem azt a típust, melyből zene szól, hanem speciális hallásvédőt. A gyerekek kevésbé kalandoznak el és jobban tudnak koncentrálni. A kutatások szerint ez javítja az iskolai teljesítményt. Azokban az iskolákban, ahol fültokot bocsátanak a diákok rendelkezésére, ez nagyon jól működik. És sok szülő is vásárol a gyermekének fültokot az iskolában használni. Hollandiában a gyerekek 10-15 százaléka visel hallásvédőt, hogy jobban tudjon koncentrálni az osztályban. A népszerűsége pedig egyre csak növekszik. Vajon miért van ez?

Vess véget a horkolásnak: 10 tipp

2020. 11. 02.

Horkolás. A horkolás egy tartós kellemetlenség, mely világszerte több millió ember kialvatlanságáért felelős. És mivel ilyen sokan szenvednek a horkolás miatt alváshiánytól, évente számtalan tanulmány, tucatnyi önsegítő könyv és rengeteg csodaszer jelenik meg a piacon. Minden, amivel véget vethetünk ennek a bosszantó problémának. Végeredményben arról nincs vita, hogy a horkolás egészségtelen. Összegyűjtöttük a legjobb tippeket és trükköket a horkolás elleni küzdelemhez. És van egy tizedik bónusz tippünk, melyet különösen a horkolással élők párjainak ajánlunk.

Hogy befolyásolja az óraátállítás az alvást és az egészséget?

2020. 10. 19.

Hétvégén visszaállítjuk 60 perccel az óráinkat. A nyári időszámítás hivatalosan október 25-én ér véget, amikor hajnali 3-kor visszaállítjuk az órákat 2-re. Lehet, hogy már alig várod, hogy egy órával többet alhass aznap, de a pihenés mennyisége részben az alvási szokásainktól függ. Ha azok közé tartozol, akik az ébresztőig nem kelnek fel, akkor némi extra pihenés várhat rád, de csakis akkor, ha a szokott időben fekszel le.

4 gyakori tévhit a hallásromlásról

2020. 10. 05.

Számos tévhit él az emberekben a halláscsökkenésről, a hallókészülékekről, és arról, hogyan befolyásolhatja az életünket a hallásromlás.

COVID-19 és halláskárosodás: Amit eddig tudunk

2020. 09. 21.

A COVID-19-et, vagyis a koronavírust már számos hosszútávú szövődménnyel kapcsolatba hozták, ezek közül néhány példa a szívkárosodás, a tüdőkárosodás és a neurológiai rendellenességek. Az egyik kutatási terület azt vizsgálja, hogy halláskárosodás és fülzúgás kialakulhat-e a koronavírus fertőzés miatt, esetleg annak tüneteként, vagy szövődményeként napokkal vagy hetekkel később.