Mi történik, ha úgy döntök, hogy 4 órát alszom naponta


Talán épp amilyen gyakran halljuk, hogy naponta 8 pohár vizet kell meginnunk, annyiszor halljuk, hogy napi 8 óra alvás az ideális. De ez is egy olyan dolog, amit nem féltünk megkérdőjelezni, mert hányszor hallottuk, hogy amit addig hittünk, nem igaz?

Sokan a múlt kreatív géniuszai közül keveset aludtak, 1-4 órát éjjel, majd napközben néhány 20-30 perces pihenőt tartottak. Ha most arra gondoltok, „hogy a fenébe csinálta, én teljesen zombi vagyok, hanem alszom”, nem vagytok egyedül. Vannak olyan agytípusok, melyek kevés alvásra képesek? Olyan dolog lehet, mely a kreatív típusokban közös vagy az alvási folyamatnak egy trükk, amiről nem tudunk?

Ki állítja, hogy 8 órát kell aludnunk és mindenki egyforma? Képzeljük el, ha csak 4 órát alszunk éjszaka, mennyi extra időnk marad bármire... Szó szerint bármire, amit szeretnénk, de egészségesek, produktívak lennénk és boldogulnánk a mindennapokban ennyi alvással?

A Bright Side egyik szerkesztője a közelmúltban úgy döntött, hogy teszteli ezt az alternatív alvási ciklust saját magán. Az alábbi videóban elmondja tapasztalatait!

Bármi lehetséges

Annak ellenére, hogy a polifikus alvás szembemegy azzal, amit eddig gondoltunk, nem jelenti, hogy nem érdemes megpróbálni. A legfurcsább talán az lenne, hogy sok időt tölthetnénk egyedül, mikor mindenki más alszik. Azonban az ötlet, hogy rengeteg időnk szabaduljon fel, nagyon csábító, különösen, ha az ember úgy érzi, nincs elég ideje.

Összeesküvés bújhat meg az alvás mögött...?

Ezt állítani talán túlzás lenne, de furcsa, hogy eddig nem hallottunk erről, csak a „8 órás éjszaka” fogalmáról. Ha olyan sok kreatív zseninél működött régen ez a rövid alvásidő, miért nem ismerjük jobban ezt az alternatív ciklust? Milyen lenne, ha a világon mindenki átállna erre a ciklusra és nem lennénk magányosak a felszabadult idő alatt sem, ráadásul extra időnk lenne olyan kihívásokkal foglalkozni, melyek megoldásra várnak.

A polifikus alvást mindenkinek ki kellene próbálnia, hogy nála működik-e. Főleg, ha úgy érzi, hogy több időre lenne szüksége a teendői elvégzésére vagy csak úgy. Felmenőink is máshogy aludtak, mint mi, talán valamilyen rejtélyt megoldanánk az alternatív alvási módszer kipróbálásával, de amíg nem próbáltuk, nem tudhatjuk.

Ahogy a videóban is említik, alaposan járjunk utána a módszernek, mielőtt kipróbálnánk, és legyünk tudatában annak, hogy az átmeneti időszakban felmerülhetnek kellemetlenségek.

Az „aludj, amikor jól esik” sokkal jobban hangzik, mint az „aludj, amikor aludnod kell”!

Forrás: truththeory.com

Aktuális

COVID-19 és halláskárosodás: Mit tudunk?

2021. 03. 08.

A koronavírust mára számos hosszú távú szövődménnyel összekapcsolták, beleértve a szívkárosodást, a tüdőkárosodást és a neurológiai rendellenességeket. Az egyik feltörekvő kutatási terület témája a halláskárosodás és a fülzúgás kapcsolata a koronavírussal – akár tünetként, akár szövődményként napokkal vagy hetekkel később.

Hallás világnapja 2021: Hallásgondozás mindenkinek

2021. 03. 01.

A 2021-es hallás világnapja a World Report on Hearing elindítását jelenti, mely egy globális felhívás a halláskárosodás és a fülbetegségek egy életen át tartó kezeléséről.

A halláskárosodás hatása a kapcsolatokra

2021. 02. 05.

„Nem minden rólad szól” – ahogy mondani szokták. Ez az élet számos területére érvényes, de különösen igaz, amikor valakinek a hallása már nem olyan, mint korábban. A halláskárosodás sosem csak azt érinti, aki együtt él vele, vegyük figyelembe, hogyan hat ez a kapcsolatokra. Kutatások azt mutatják, hogy a kezeletlen halláskárosodás negatív hatással lehet a családdal és a barátokkal való kapcsolatainkra, különösen a hozzánk legközelebb állók esetében, például a párunknál.

Koncentráció az osztályban: 10-ből 1 gyermek fültokot visel

2020. 11. 13.

Egyre gyakrabban látható, hogy gyermekek fültokot viselnek az osztályban. Persze nem azt a típust, melyből zene szól, hanem speciális hallásvédőt. A gyerekek kevésbé kalandoznak el és jobban tudnak koncentrálni. A kutatások szerint ez javítja az iskolai teljesítményt. Azokban az iskolákban, ahol fültokot bocsátanak a diákok rendelkezésére, ez nagyon jól működik. És sok szülő is vásárol a gyermekének fültokot az iskolában használni. Hollandiában a gyerekek 10-15 százaléka visel hallásvédőt, hogy jobban tudjon koncentrálni az osztályban. A népszerűsége pedig egyre csak növekszik. Vajon miért van ez?

Vess véget a horkolásnak: 10 tipp

2020. 11. 02.

Horkolás. A horkolás egy tartós kellemetlenség, mely világszerte több millió ember kialvatlanságáért felelős. És mivel ilyen sokan szenvednek a horkolás miatt alváshiánytól, évente számtalan tanulmány, tucatnyi önsegítő könyv és rengeteg csodaszer jelenik meg a piacon. Minden, amivel véget vethetünk ennek a bosszantó problémának. Végeredményben arról nincs vita, hogy a horkolás egészségtelen. Összegyűjtöttük a legjobb tippeket és trükköket a horkolás elleni küzdelemhez. És van egy tizedik bónusz tippünk, melyet különösen a horkolással élők párjainak ajánlunk.